آتی

در بازار قراردادهای آتی بیش از ٧۶ هزار قرارداد به ارزش ۴٨٢ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته قبل با رشد ١٧٧ درصدی در حجم و ١٨٧ درصدی در ارزش در هفته منتهی به ٢٨ مرداد همراه بود. زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره ۴٨٢ میلیارد و ٨٣٠ میلیون تومان و حجم معاملات ٧۶ هزار و ۶۶٧ قرارداد دست به دست شد.

در جریان معاملات هفته قبل، ۵۵ هزار و ۵۴٠ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ٢٧۶ میلیارد و ٧٠٧ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ٧٣ درصدی در حجم و ۵٧ درصدی در ارزش قراردادها در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ١٩ هزار و ٣۵۴ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ٢٠٢ میلیارد و ٨۴۶ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ٢۵ درصد و ارزش معاملات ۴٢ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز یک هزار و ٧٧٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از ٣ میلیارد و ٢٧۶ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها