به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، ابوالفضل فلاح در نشست بررسی عملکرد و اقدامات معاونت مالی طی ۴ ماه اخیر که با حضور شهردار تهران، معاونان و مدیران کل حوزه معاونت و اساتید دانشگاهی برگزار شد؛ پیادهسازی خزانه واحد در شهرداری تهران را سبب یکپارچهسازی حسابهای شهرداری با هدف جلوگیری از رسوب نقدینگی، افزایش شفافیت سازمانی، برقراری انضباط مالی، بازبینی و یکپارچهسازی در سامانههای پرسنلی و حقوق و دستمزد عنوان کرد.
وی ایجاد سامانه مدیریت مطالبات و بدهی را از دیگر اولویت ها و اقدامات معاونت مالی و اقتصاد شهری عنوان کرد و افزود: این سامانه سبب شناسایی و احصاء مطالبات شهرداری تهران از دولت، دستگاهها، ارگانهای نظامی و اشخاص حقوقی و حقیقی، شناسایی بدهیهای شهرداری اعم از تسهیلات بانکی، اوراق و سایر بدهیها و برنامهریزی برای پرداخت بدهیها از طریق ابزارهای مالی میشود.
فلاح با اشاره به حذف چک از سیستم مالی شهرداری تهران، بیان داشت: با این اقدام هم جعل چک از بین میرود و هم سرعت عملیات مالی و ارایه خدمات به ارباب رجوع بالا میرود و قابل ردگیری و ردیابی است. همچنین در کنار سامانه صیاد، سامانهای در حال طراحی است که حقوق و دستمزد پرسنل به صورت یکپارچه به ذینفع نهایی پرداخت شود.
به گفته وی، هوشمندسازی فرایندها در نظام مالی سیستمهای شهرداری کاملاً دستی است و ما را دچار خطا میکند و سبب شده تا آمار دقیقی از طلب پیمانکار و خودمان از سایر نهادها را نداشته باشیم.
معاون شهردار تهران،در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روشهای مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است اظهار داشت: با پذیرش املاک در بورسکالا، این اطمینان حاصل میشود که فروش و واگذاری این املاک در آینده مشکلی مواجه نخواهد شد.
ارسال نظر