به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، قیمت بالای زغال سنگ و پیش بینی افت قیمت فولاد می تواند حاشیه سود فولادسازان هندی را تحت فشار بیشتری قرار دهد. در حالی که میانگین قیمت فولاد در چین ماه سپتامبر به اوج ۹۳۹ دلار رسید ماه گذشته ۷۵۰ دلار شد و در نوامبر هم نزولی است ولی در هند رشد قیمت زغال سنگ و کرایه حمل بالا قیمت های داخلی را بالا برد.
در این بین چین برای کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا محدودیت های فعالیت بنادر را شدیدتر کرده و قرنطینه ۷ هفته ای برای بنادر در نظر گرفته از این رو بهبود شرایط صنعت کشتیرانی به زمان بیشتری نیاز دارد.
در تلاش برای کنترل ویروس کرونا، چین به ممنوعیت تغییر خدمه خارجی کشتی ها ادامه می دهد و اخیرا قرنطینه اجباری هفت هفته ای را برای دریانوردان چینی وضع کرده است. حتی کشتی هایی که خدمه خود را در جاهای دیگر جابجا کرده اند باید دو هفته منتظر بمانند تا به آنها اجازه ورود به بنادر چین داده شود. این امر موجب اختلال بیشتر در فعالیت کشتی ها و افزایش بحران بخش عرضه شده است.
از آغاز ماه نوامبر، قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن به دلیل تقاضای ضعیف روند کاهشی داشته است. در واقع، فولاد اکنون در کمترین سطح هشت ماه اخیر معامله می شود.
با پیش بینی اینکه قیمت فولاد در هند نیز با کمی تاخیر نسبت به بازارهای جهانی نزولی می شود، برخی از مصرف کنندگان بزرگ فولاد در هند سفارشات جدید را به تعویق انداخته اند و منتظرند قیمت ها کاهش یابد.
ارسال نظر