خواجه نصیر

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان معتقد است، بورس کالای ایران طی سال ٩٥ در چهار حوزه کشاورزی، ابزارهای مالی، تامین مالی صنایع و همچنین تعامل و اقدامات اصلاحی در بخش پتروشیمی عملکرد قابل قبولی داشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»  به نقل از سنا، محمود رضا خواجه نصیر، مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به عملکرد بورس کالای ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی، بهترین نمره بورس کالا در کارنامه سال ٩٥ بورس کالا بود به طوریکه می توان گفت که در این حوزه اقدامات مهم و موفقی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بورس کالا فعالیت های زیادی را جهت بهبود بخشیدن روند معاملات در این حوزه انجام داد، افزود: بورس کالا علاوه بر فراهم کردن شرایط پرداخت مطالبات گندمکاران از طریق انتشار اوراق سلف موازی که بزرگترین تامین مالی برای بخش کشاورزی بود، زمینه ورود کالاهایی مانند زعفران و پسته به بورس را فراهم کرد و همچنین در جایگزین کردن قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی به عنوان طرحی ملی اقدامات شایسته ای انجام داد.

خواجه نصیر اظهار داشت: سال ٩٥ سرانجام قراردادهای اختیار معامله در بازار سرمایه راه اندازی شد که معاملات آپشن سکه طلا با حجم قابل قبولی در بورس کالا انجام می شود و این امر، اتفاقی بزرگ و مثبت برای بازار سرمایه ایران به شمار می رود.

وی در خصوص تامین مالی صنایع از طریق انتشار اوراق سلف موازی گفت: طی سال گذشته در حوزه پتروشیمی، کشاورزی و صنعتی شاهد تامین مالی از بورس کالا بودیم البته حجم تامین مالی با استفاده از ابزارهای مالی، ظرفیت های بیشتری دارد و باید زمینه رشد آن در بازار سرمایه فراهم شود.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به بازار محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: بورس کالا طی سال ٩٥ اقدامات اصلاحی مناسبی در بخش معاملات محصولات پتروشیمی انجام داد به طوریکه جایگاه پتروشیمی ها در این بورس بیش از گذشته مستحکم شد و آمارهای این بخش از رشد بی سابقه حجم و ارزش معاملات این حوزه حکایت دارد.

خواجه نصیر در خصوص الزامات قانونی و بسترهایی که برای رشد بورس کالا جهت ایفای نقش بهتر در اقتصاد کشور باید فراهم شود، گفت: در حال حاضر کمبودی از لحاظ الزامات قانونی وجود ندارد و چارچوب های قانونی مناسبی پشتوانه بورس کالا است، اما نکته حائز اهمیت، اجرایی کردن و الزام به اجرای آن قوانین است.

وی در پایان با پیش بینی ادامه رونق معاملات محصولات مختلف در بورس کالا طی سال ٩٦، تصریح کرد: بورس کالا جزء بورس هایی است که با حاشیه کم و براساس اهداف و چشم انداز ترسیم شده اش در حال فعالیت بوده و همین امر باعث شده تا شاهد رشد مناسب بخش فیزیکی و مالی این بورس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها