• ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 51169
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که تقاضا برای خرید ارزان پس از ریزش بیش از چهار درصدی معاملات در روز گذشته شکل گرفت، افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۳۴ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۸ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت شب گذشته با ۴.۲ درصد و نفت آمریکا با ۴.۶ درصد کاهش بسته شده بودند.

نتایج گزارش موسسه مدیریت عرضه (ISM) که نشان داد فعالیت صنعت خدمات آمریکا در مارس به بالاترین حد خود رسیده است، جو بازار را مثبت کرد. پیش از این هم آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اقتصاد آمریکا ماه میلادی گذشته ۹۱۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده که بالاتر از حد مطلوب بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: آمار آمریکا نشان دهنده تسریع روند رشد بزرگترین اقتصاد جهان است و دورنمای تقاضا برای انرژی را روشن کرده است.

عامل دیگری که به خوش بینی ها افزود، احیای بخش خدمات چین در مارس بود و طبق نظرسنجی بخش خصوصی، شرکت ها کارکنان بیشتری استخدام کردند و خوش بینی تجاری افزایش یافت. به علاوه انگلیس محدودیت های کرونایی را در ۱۲ آوریل تسهیل خواهد کرد و کسب و کارها از جمله همه مغازه ها، آرایشگاه ها و خدمات ضیافتی در فضای باز گشایش خواهند یافت.

تحولات مذکور نگرانی ها نسبت به توافق هفته گذشته وزیران اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید و اضافه کردن ۳۵۰ هزار بشکه در روز به تولید در ماه های مه و ژوئن و افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر در جولای را تخفیف داد. عربستان سعودی هم قرار است کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز که به صورت یکجانبه اجرا کرده است را در سه مرحله خاتمه دهد. همچنین ایران عرضه خود را افزایش داده است.

سرمایه گذاران اکنون به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در وین متمرکز خواهند بود که در راستای مذاکرات گسترده برای احیای توافق ۲۰۱۵ برجام بین تهران و قدرت های جهانی برگزار خواهد شد و از روز سه شنبه آغاز می شود. آمریکا پیش بینی کرد این مذاکرات دشوار خواهد بود و پیشرفت زودهنگامی را انتظار ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: هر گونه پیشرفت مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران در وین مطمئنا به یک دور دیگر نزول قطعی بازارهای نفت به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر عرضه ایران منتهی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها