به گزارش «کالاخبر»به نقل از رویترز، دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تاخیر در اعمال تعرفهها که برای کالاهایی نظیر محصولات آرایشی، کیف دستی و سایر کالاهای وارداتی در نظر گرفته شده است، زمان بیشتری را برای حل مسئله از طریق بحث و مذاکره در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فراهم میآورد.
البته این تصمیم منعکس کننده توافق فرانسه برای تعویق مالیات ۳ درصدی بر خدمات دیجیتال است. این اقدام واشنگتن براساس بخش ۳۰۱ تحقیقات این کشور در خصوص این موضوع است؛ تحقیقاتی که یافتههای آن از این حکایت داشت که فرانسه در اعمال مالیات بر شرکتهای فناوری آمریکایی فعال در پاریس همچون گوگل، فیسبوک و اپل تبعیض قائل می شود.
فرانسه و سایر کشورها به مالیات بر خدمات دیجیتال به عنوان ابزاری برای افزایش درآمدزایی از عملیاتهای شرکت های بزرگ فناوری در داخل کشورهای متبوع خود نگاه میکنند؛ شرکتهایی که به گفته آنان تنها با اندکی کمک مالی به عنوان کمیسیون به دولت آن کشور، عواید قابل توجهی را از طریق بازارهای داخلی به جیب میزنند.
«رابرت لایزتایزر» نماینده تجاری آمریکا نخستین کسی بود که روز پنجشنبه از برنامه واشنگتن برای اعمال تعرفههای جدید بر محصولات فرانسوی با تاخیر اجرا، پرده برداشت. این تعرفه که بر کالاهایی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار اعمال میشود، بخشی از فهرست اول دفتر نماینده تجاری آمریکا در ماه دسامبر محسوب میشود.
مذاکرات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که با هدف توسعه و ایجاد راه حلی چندجانبه برای اعمال مالیات بر خدمات دیجیتال انجام شد، بدون نتیجه مانده و پاندمی ویروس کرونا این مذاکرات را پیچیده کرده است.
ارسال نظر