• ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 10792
طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که روز دوشنبه با افت زیادی روبرو شد و به کمترین حد در ۵ هفته اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه با  افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش اظهارات یک مقام ارشد و بانفوذ فدرال رزرو آمریکا در حمایت از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلادر روز دوشنبه داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۵ دلار رسیده استقیمت طلا روز گذشته تا ۱۲۴۲ دلار کاهش یافته بود.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در سخنانی از روند عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره حمایت کرده است.

این اظهارات موجب افزایش ارزش دلار در برابر ین و یورو شده است. اظهارات رئیس فدرال رزرو نیویورک در شرایطی است که نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته کاهش یافته و نرخ بیکاری به پایین ترین سطح در ۱۶ سال اخیر رسیده است.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز از افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال حمایت کرده است.

تازه ترین بررسی و نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اعتماد در بین شرکت ها و صنایع ژاپنی طی ماه ژوئن با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در ده سال اخیر رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به وضعیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت و تقاضای طلا داشته باشد. مذاکرات برگزیت رسما از روز دوشنبه آغاز شده است. البته دو طرف ابراز امیدواری کرده اند که مذاکرات سازنده و مفید باشد و در نهایت به توافقی دست یابند که به نفع همه شهروندان اروپایی باشد.

به نظر می رسد سخنرانی های مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا تا پایان هفته جاری می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشدفدرال رزرو در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را افزایش داده است و این احتمال وجود دارد که تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش  دهد.

پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.وضعیت تقاضای  فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز مهم خواهد بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها