«جانت یلن» رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه در جریان سخنرانی طولانی مدت خود با تکرار چندباره کلمات و کم کردن سرعت سخنانش، تمرکز خود را از دست داد تا تیم مراقبت های پزشکی به یاری او بروند؛ یلن در صحبت هایش از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال خبر داد تا بزرگترین تهدید قیمتی طلا همچنان در مقابل سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

«یلن» غش کرد، طلا افتاد - پایگاه خبری بورس کالای ایران

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات دیروز با کاهش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای دومین بار متوالی با افزایش مواجه شده است.

اظهارات اخیر «جانت یلن» رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره این کشور تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا می گذارد.

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. اما نکته اینجاست که فدرال رزرو تا پایان امسال دو نشست دیگر را در ماه های اکتبر و دسامبر برگزار خواهد کرد و پیش بینی های متفاوتی در خصوص این دو نشست وجود دارد. به هر حال قیمت جهانی طلا علی رغم کاهش در پایان مبادلات روز جمعه، در هفته ای که گذشت با رشد ۰.۶ درصدی روبرو شده است. قیمت پالادیوم نیز با بیشترین افزایش در ۴ سال اخیر مواجه شده است که افزایش تقاضای جهانی مهمترین عامل رشد قیمت این فلز گرانبها بوده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات دیروز با ۸.۲۰ دلار کاهش به کمتر از ۱۱۴۶ دلار رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد: احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال همچنان وجود دارد.همچنین تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند تاثیر منفی زیادی بر تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز پس از اظهارات اخیر یلن با افزایش روبرو شده است. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند مهمترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده، گزارش مربوط به وضعیت بازار اشتغال و کار آمریکا خواهد بود.

اگر آمارهای وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال طی ماه سپتامبر باشد، این مساله می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تقویت کرده و به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت این فلز زرد خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها