• ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 12300
طلا

به دنبال آزمایش اتمی کره شمالی قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آزمایش هسته ای کره شمالی موجب تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به تحولات شبه جزیره کره شده و این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۸ درصد افزایش به بیش از ۱۳۳۳ دلار رسیده است.قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود از ۹ نوامبر افزایش یافته است.

ارزش ین ژاپن در بازارهای بین المللی ارز نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش روبرو شده است.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داده است. گفته شده است که کره شمالی یک بمب جدید هیدروژنی را آزمایش کرده و این مساله موجب افزایش تهدید نظامی پیونگ یانگ شده است.

این اقدام کره شمالی با محکومیت بین المللی روبرو شده و خطر واکنش نظامی آمریکا و متحدانش را افزایش داده است.

ارتش کره جنوبی نیز امروز دوشنبه اعلام کرده است که ارتش این کشور مانور موشکی را در پاسخ به آزمایش هسته ای کره شمالی انجام داده است.​مقام های ارشد تجاری آمریکا مکزیک و کانادا قصد دارند روز جمعه مذاکرات مهم و سرنوشت سازی را درباره قرارداد تجارت آزاد نفتا برگزار کنند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و اعلام سیاست های جدید پولی می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

احتمال می رود که بانک مرکزی اروپا متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه را از ماه اکتبر اعلام کندبانک مرکزی اروپا هم اکنون ماهانه ۶۰ میلیارد یورو صرف خریداری اوراق قرضه می کند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا اروپا و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره و همین طور تنش های داخلی آمریکا به خصوص مساله افزایش سقف بدهی های دولت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بیشتر قیمت طلا باشد.

انتشار آمارهای رشد بخش خدمات آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به خاطر روز کارگر تعطیل خواهد بود. انتشار آمارهای مهم اقتصادی در بریتانیا به خصوص فعالیت بخش مسکن و خدمات می تواند مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی باشد. این در شرایطی است که مذاکرات داغ برگزیت همچنان ادامه دارد.

منبع:رویترز