زعفران

سخنگوی گمرک ایران گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۰۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۴۵ دلار زعفران و ۴۴۷ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۵۰۴ هزار و ۳۵۷ دلار در بسته بندی‌های مختلف به ۵۲ کشور جهان انجام شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از میزان، سید روح الله لطیفی در خصوص وضعیت صادرات زعفران در سال ۱۴۰۰ گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۰۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۴۵ دلار زعفران و ۴۴۷ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۵۰۴ هزار و ۳۵۷ دلار در بسته بندی‌های مختلف به کشورهای مختلف صادر شده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: زعفران در بسته‌های کمتر از ۱۰ گرم به وزن ۳۴ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم و به ارزش ۱۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۴۷۷ دلار به ۵۲ کشور جهان صادر شد که چین با ۱۰ هزار و ۵۸۶ کیلو به ارزش ۵ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۷۶ دلار خریدار اول، امارات با ۵ هزارو ۳۵۸ کیلو به ارزش دومیلیون و ۷۳۰ هزار و ۲۲۸ دلار دومین خریدار و اسپانیا با ۴ هزار و ۸۱۹ کیلوگرم به ارزش دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۵ دلار سومین خریدار زعفران در بسته‌های کمتر از ۱۰ گرمی بوده است.

وی ادامه داد: زعفران با بسته بندی ۱۰ تا ۳۰ گرم ۲۰ هزار و ۱۷ کیلوگرم به ارزش ۹ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۷۲ دلار به ۲۹ کشور صادر شد که امارات با ۱۴ هزار و ۲۴۷ کیلو به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۱ دلار خریدار اول، چین با هزار و ۴۳۹ کیلو به ارزش ۷۹۵ هزار و ۵۴۰ دلار خریدار دوم و هند با هزار و ۱۸۰ کیلو به ارزش ۳۰۰ هزار و ۶۸۵ دلار خریدار سوم زعفران در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرمی بوده است.

لطیفی گفت: زعفران با بسته بندی بیش از ۳۰ گرم (فله) ۱۵۱ هزار و ۴۷۳ کیلوگرم به ارزش ۷۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۹۶ دلار به ۵۶ کشور صادر شد؛ در این میان چین با ۶۹ هزار و ۳۰۲ کیلو به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۱۶۶ دلار خریدار اول و اسپانیا با ۲۹ هزار و ۶۰۰ کیلو به ارزش ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۳۹۴ دلار خریدار دوم و امارات با ۲۱ هزار و ۶۰۹ کیلو به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۹۹ دلار خریدار سوم زعفران فله بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: پودر زعفران در بسته‌های زیر ۱۰ گرم هم ۲۸۹ کیلوگرم به ارزش ۳۴۷ هزار و ۵۶۶ دلاربه ۱۴ کشور صادر شده که سوئد با ۱۶۳ کیلو به ارزش ۲۰۳ هزار و ۳۲۱ دلار خریداراول بوده است.

وی افزود: همچنین پودر زعفران در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرمی ۱۵۸ کیلوگرم به ارزش ۱۵۶ هزار و ۷۹۱ دلار به ۱۲ کشور صادر شده است که آلمان با ۴۰ کیلو به ارزش ۵۰ هزار و ۶۲۵ دلار خریدار اول بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها