گندم

قیمت گندم در آمریکا به خاطر مشکلات برداشت در استرالیا، اختلال در ارسال محموله ها در کانادا و مالیات بر صادرات روسیه افزایش یافته و در بالاترین سطح ۹ سال گذشته قرار گرفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت گندم در آمریکا در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی ۹ سال گذشته رسید که می‌تواند نتیجه بارندگی‌های نابهنگام در استرالیا و افزایش قیمت گندم روسیه باشد که نگرانی در مورد محدودیت عرضه را در بین صادرکنندگان بزرگ دنیا بالا برده است.

قیمت ذرت و دانه‌های سویا هم در آمریکا به‌خاطر کاهش برداشت در این کشور و تقاضای بالای داخلی از سوی تولیدکنندگان اتانول بالا رفته‌است.

دان روس، رییس اتحادیه کالاهای اساسی آمریکا عقیده دارد تقاضا در کوتاه‌مدت همچنان برابر یا بیشتر از عرضه خواهد بود.

وی گفت: «بازار گندم سردمدار این تغییر است. هوای بسیار مرطوب در استرالیا، آب و هوای بسیار خشک در آمریکا، مشکلات حمل‌ونقل در جنوب غرب کانادا و مشکلات مربوط به مالیات صادرات در روسیه عرضه گندم را مختل کرده‌است».

قیمت گندم در روسیه هم در هفته گذشته به‌خاطر تقاضای بالا برای پنجمین هفته متوالی افزایش داشت. صادرات بزرگ‌ترین صادرکننده گندم دنیا ۳۴ درصد در فصل جاری کاهش‌یافته که یکی از دلایل آن افزایش مالیات بر صادرات است.

در این بین، بارندگی‌های سنگین برداشت گندم در استرالیا را متوقف کرده و بر کیفیت آن تاثیر گذاشته‌است. سیل در غرب کانادا هم صادرات را درست در زمانی‌که تقاضای جهانی برای گندم بالا رفته مختل کرده‌است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها