• ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر: 64312
نفت چین

واردات نفت چین در سپتامبر ۱۵.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما واردات گاز طبیعی به بالاترین میزان از ژانویه صعود کرد.

به گزارش «کالاخبر»، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد چین که بزرگترین خریدار نفت در جهان است، ماه میلادی گذشته ۴۱.۰۵ میلیون تن معادل ۹.۹۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد. این رقم پایین تر از ۱۰.۴۹ میلیون بشکه در روز در اوت و ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز در سپتامبر سال ۲۰۲۰ است.

واردات نفت در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و به ۳۸۷.۴ میلیون تن بالغ شد. روند خرید از آوریل به دلیل محدود شدن صدور سهمیه های واردات نفت برای پالایشگاه‌های خصوصی، کاهش یافت.

به گفته سنگ ییک تی، مدیر ارشد شرکت SIA Energy، برنامه های چین برای کنترل قیمت‌های کالا از طریق برداشت از ذخایر تجاری و استراتژیک و محدودیت‌های مصرف نیرو در بخش صنعتی، از تقاضا برای سوخت کاست و به واردات نفت خام ضربه زد.

پکن از دوره آوریل تا مه تدابیری شامل بررسی مبادله غیرقانونی سهمیه واردات و وضع مالیات جدید برای محدود کردن عرضه سوخت مازاد، را به اجرا گذاشت تا ظرفیت بخش پالایش نفت را محدود کند.

همچنین سهمیه صادرات سوخت پالایش شده را که در اختیار پالایشگاه‌های دولتی بود، کاهش داد و عملا پالایش نفت در غولهای دولتی نظیر شرکت سینوپک را محدود کرد.

پالایشگاه‌های خصوصی شامل پالایشگاه‌های کوچکتری که در شاندونگ هستند و پالایشگاه‌های یکپارچه تری نظیر شرکت ژیجیانگ پتروکمیکال منتظر دور چهارم صدور سهمیه واردات نفت برای سال ۲۰۲۱ هستند که احتمالا ماه جاری صادر می شود.

صادرات فرآورده های نفتی چین در ماه میلادی گذشته به ۴.۱۴ میلیون تن رسید که دومین رکورد پایین امسال بود اما در مقایسه با آمار ۳.۷۳ میلیون تن در اوت، افزایش نشان داد.

بر اساس گزارش رویترز، واردات گاز طبیعی چین در سپتامبر به ۱۰.۶۲ میلیون تن رسید که بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر محسوب می شود.

شرکت‌ها در آستانه فرا رسیدن فصل گرمایش زمستان و در پی کمبود تولید برق که باعث خاموشی‌ها گسترده شده است، ذخایر این سوخت را تقویت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها