پلاستیک

فرانسه برای مقابله با زباله‌های پلاستیکی قانون جدیدی وضع کرد. طبق این قانون از ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۳۰ نوع میوه‌ و سبزیجات بدون بسته‌بندی پلاستیکی به فروش می‌رسند. بسته‌بندی پلاستیکی از ۲۰۲۶ در این کشور کاملا ممنوع می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اینپیا، یکی از قوانین جدیدی که قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۲ در کشور فرانسه اعمال شود قانون ممنوعیت بسته‌بندی‌های پلاستیکی میوه‌ها و سیزیجات است.

از اول ژانویه ۲۰۲۲ مصرف‌کنندگان خیار، سیب‌زمینی، هویج، گوجه‌فرنگی، تره‌فرنگی، بادمجان و گل کلم را در قفسه سبزیجات بدون بسته‌بندی پلاستیکی خواهند خرید. سیب، گلابی، نارنگی و پرتقال نیز جزو میوه‌هایی است که باید بدون بسته‌بندی پلاستیکی به فروش برسند.

دولت فرانسه با ممنوعیت بسته‌بندی‌های پلاستیکی می‌خواهد زباله‌های پلاستیکی را کاهش دهد.

در حال حاضر فروش حدود ۳۷ درصد از میوه‌ها و سبزیجات در فرانسه در بسته‌بندی‌های پلاستیک صورت می‌گیرد. قانون جدید قرار است کاهش سالانه حدود یک میلیارد بسته‌بندی پلاستیکی را به دنبال داشته باشد.

ممنوعیت‌های جدید بخشی از برنامه چند ساله دولت فرانسه برای کاهش چشمگیر مصرف پلاستیک است. مقامات فرانسوی می‌گویند ممنوعیت استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی به تدریج شامل محصولات بیشتری می‌شود.

از سال ۲۰۲۶ به بعد فروش میوه‌ها و سبزیجات در فرانسه با بسته‌بندی‌های پلاستیکی کاملا ممنوع خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها