رجب رحمانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران در بورس، در خصوص برنامه هایی که دولت جدید باید در حوزه بورس و بازار سرمایه داشته باشد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان با بیان اینکه عملکرد مدیران بازار سرمایه در تدوین برنامه­ های جامع و اجرای برخی طرح ­های بنیادی بسیار مهم است گفت: دولت جدید، علیرغم آنکه با یکسری مشکلات اقتصادی مواجه است اما امیدواریم برنامه­ های مدونی در جهت بهبود بازار تدوین و اجرا کند که شاهد بازگشت رونق به بازار و اعتماد مجدد مردم به سرمایه گذاری در بورس باشیم.

وی در ادامه توضیح داد: ورود نقدینگی به بازارهای غیرمولد اثرات مخرب مستقیمی بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه دارد. این امر در اقتصاد کشور، تورم ایجاد کرده و اثرات منفی بر رفاه جامعه و مردم دارد. به همین دلیل سیاست­ گذاران با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمندی همچون مالیات و غیره باید سعی کنند سرمایه ­های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه­ گذاری شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این نکته که بورس می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری عامه مردم باشد اما نباید در این مسیر وارد وادی هیجان زدگی شد؛ تصریح کرد: امیدوارم با برنامه­ های در دست اجرا، شاهد رونق دوباره در بخش تولید کشور بوده و با جلوگیری از تورم بالا، شاهد گسترش اشتغال و فعالیت­ های اقتصادی و ساماندهی بازار سرمایه در کشور باشیم.

وی به اصلاح برخی قوانین در دولت جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اعمال تحریم ­ها طی سال­ های اخیر، شاهد نیاز شدید کشور به نقدینگی در بخش­ های مختلف تولید هستیم از این رو بهتر است در بازار سرمایه طرح ­های بنیادی به ­زودی شکل اجرایی به خود بگیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصلاحات قابل ­توجهی در مجلس شورای اسلامی به ویژه توسط کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفته که می ­تواند سیستم مالیاتی کشور را متحول کرده و منجر به برداشتن قدم­ هایی جدی در جهت اصلاح سیستم موثر و جلوگیری از فرار مالیاتی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، نقدینگی­ های سرگردان مردم است، عنوان کرد: یکی از سیاست­ های اصلی مدیران و دست­ اندرکاران بازار، جهت ­دهی به نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید، اشتغال و فعالیت ­های سازندگی کشور است چراکه ورود نقدینگی ­های سرگردان به بازارهای دلالی و کسب سودهای کلان، عامل تورم بالا در اقتصاد کشور می ­شود.

وی در بخش پایانی صحبت های خود افزود: در صورت عدم هدایت نقدینگی­ و سرمایه ­های سرگردان به بخش تولید و اشتغال بلاشک شاهد هجوم نقدینگی ­ها به بازارهای سفته بازانه خواهیم بود که حباب این بازارها نه تنها زیان و دود آن به چشم کشور و دولت می­ رود بلکه منجر به ضرروزیان عموم مردم و سرمایه‌گذاران خواهد شد از این رو لازم است تا برنامه­ های سازنده ­ای در این حوزه تدوین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها