گلدمن ساکس

بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین است و تقاضای قوی را پیش بینی می کند که افزایش دو میلیون بشکه ای تولید روزانه اوپک پلاس در سه ماهه سوم امسال را ایجاب می کند و سبب می شود قیمت نفت در تابستان به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، گلدمن ساکس اعلام کرد ما احیای تقاضا برای نفت به میزان بالاتر از آنچه اوپک و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده اند را انتظار داریم که افزایش تولید روزانه اوپک پلاس در فاصله ماه مه تا جولای به میزان حدود دو میلیون بشکه را ضروری می کند. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی پیش بینی کرد سطح ذخایر نفت تا پاییز سال ۲۰۲۱ عادی شود.

اوپک پلاس پنج شنبه گذشته تصمیم گرفت تولیدش را به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت سه ماه از ماه مه تا جولای افزایش دهد. این گروه در هر یک از ماه های مه و ژوئن تولید نفت را به میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در ژوئیه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد. همچنین عربستان سعودی کاهش تولید یکجانبه یک میلیون بشکه در روز را در همین مدت به صورت تدریجی خاتمه خواهد داد و ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ماه مه و به میزان مشابه در ژوئن و ۴۵۰ هزار بشکه در روز در ژوییه به تولیدش اضافه می کند.

با وجود نگرانی های اخیری که در پی وضع قرنطینه برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ نسبت به تقاضا در اروپا و هند وجود دارد، گلدمن ساکس همچنان دیدگاه خوش بینانه ای نسبت به تقاضا برای نفت دارد.

گلدمن ساکس در ابتدای مارس پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه سوم امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه می رسد که پنج دلار بالاتر از پیش بینی بود که دو هفته پیش از آن اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، حتی پس از ریزش قیمتی که نفت در اواسط مارس داشت، گلدمن ساکس این ریزش را فرصتی برای خرید دانست و پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در تابستان به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها