زعفران

در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان معاملات روز گذشته ۱۸ فروردین ماه معامله گران در دو بخش قراردادهای آتی و اختیار معامله (آپشن) زعفران در مجموع ارزش معاملاتی دو هزار و ۴۷ میلیارد و ۸۲ میلیون ریالی را در ۱۶۰ هزار و ۵۷۰ قرارداد منعقده به ثبت رساندند.

به گزارش «کالاخبر»، در بازار قراردادهای آتی تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۰۹ قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش معاملات آن به بیش از دو هزار و ۴۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال رسید.

تعداد موقعیت های باز در این قراردادها نیز در پایان معاملات روز گذشته به ۴۷ هزار و ۹۱۹ موقعیت افزایش یافت.

به این ترتیب، ۲۳۰ قرارداد آتی زعفران رشته ای برای تحویل در فروردین ماه جاری به ارزش یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال منعقد شد. معامله گران همچنین ۱۰۵ قرارداد برای تحویل در اردیبهشت ماه و ۱۳ قرارداد برای سررسید خرداد سال جاری را در بازار منعقد کردند.  ارزش معاملات این دو سررسید به رقمی بیش از یک میلیارد و ۲۵ میلیون ریال به ثبت رسید.

در جریان معاملات بازار قراردادهای آتی در سال جاری، معامله گران شاهد انعقاد ۷۸۱۶ قرارداد زعفران نگین برای سررسید فروردین ماه به ارزشی بیش از ۹۴ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال بودند.

همچنین، انعقاد ۵۴ هزار و ۲۶۸ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در اریبهشت ماه سال جاری به ارزشی بیش از ۶۸۲ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال به ثبت رسید و در سررسید خردادماه همین قرارداد نیز تعداد ۹۷ هزار و ۴۰۷ قرارداد به ارزش ۱۲۶۶ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال منعقد شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون در بازار قراردادهای اختیار معامله نیز ۶۶۱ قرارداد اختیار معامله زعفران نگین در حالی منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد آپشن ارزشی بیش از ۳۵۱ میلیون ریال را در پی داشت.

در این قراردادها بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین برای سررسید اردیهبشت ماه با قیمت اعمال ۱۳۰ هزار ریال بود. بطوریکه در این نماد معاملاتی ۴۳۹ قرارداد به ارزشی بیش از ۱۴۸ میلیون ریال منعقد شد.

پس از آن قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین سررسید اردیبهشت ماه ۹۸ با قیمت اعمال ۱۱۰ هزار ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد؛ بطورکیه در این نماد معاملاتی ۶۸ قرارداد به ارزشی بیش از ۱۱۲ میلیون ریال منعقد گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها