خرمای بم

مسئول دفتر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کرمان در بم از اقدامات اولیه برای راه اندازی بازار بورس خرما در بم خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد حسین اکبری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، گفت: بورس کالاهای کشاورزی مدت ها پیش راه اندازی شده است و خرما نیز در بورس در چند مرحله عرضه شده است.

وی از انجام اقدامات اولیه برای راه اندازی بورس خرما در بم خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بورس کالا اکنون در تهران است، به دنبال این هستیم که محلی برای خرما داران بمی در شهرستان بم راه اندازی کنیم تا خرما ی خود را از بم به بورس عرضه کنند و اکنون مقدمات اولیه آن انجام شده است.

مسئول دفتر اتاق کرمان در بم به نیازهای اولیه ای تا بازار بورس خرما در بم راه اندازی شود، اشاره و ادامه داد: اکنون نیازمند حدود دو سردخانه تحت عنوان سردخانه همکار بورس معرفی و کارشناسان در این مکان مستقر شوند تا بازار بورس خرما راه اندازی شود.

عضو هییت نمایندگان اتاق کرمان از فواید بازار بورس خرما سخن به میان آورد و عنوان کرد: حذف واسطه ها و دلالان؛ شفاف سازی در معاملات و نرخ؛ رسمی شدن اساندارد خرما از جمله فواید بازار بورس است.

اکبری به مضرات احتمالی بازار بورس اشاره و مطرح کرد: مضرات بازار بورس در این است که احتمال دارد اگر خرما به بازار بورس عرضه شود و خریداری برای آن پیدا نشود، باعث افت قیمت خرما شود.