پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری امروز در بورس کالای ایران ۲۷ هزار و ۴۷۰تن بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۴۰ هزار و ۵۲۴ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷۱ هزار و ۵۵۹ تن رقم خورد.

به این ترتیب همچنان پلی اتیلن های ترفتالات و پلی پروپیلن ها در صدر محصولات جذاب تالار پتروشیمی هستند.

به طوری که در گروه پلی اتیلن های ترفتالات، گرید بطری ۸۲۵ با حجم عرضه ۲۸۶۰ تن به میزان ۳۷۱۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۸۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۶ تومان رقم خورد. گرید ۷۸۱ هم با حجم عرضه ۳۷۴ تن به میزان ۴۴۸۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۹۷ تومان و قیمت خرید آن ۴ هزارو ۶۷ تومان رقم خورد. 

گرید ۷۳۲ هم با حجم عرضه ۱۹۸ تن ۹۴۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۵۸۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزارو ۹۴۶ تومان بود.

در گروه پلی پروپیلن ها هم پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۰Jپلی پروپیلن جم با عرضه ۲۲۰ تنی به میزان ۳۵۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزارو ۵۷۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۳۳ تومان بود. همچنین پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L این مجتمع هم با ۱۲۱۰ تن عرضه ۴۶۸۶ تن تقاض داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۷۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۳۹ تومان رقم خورد.

در همین حال در گروه پی وی سی ها، همچنان معاملات این کالاها بدون رونق دنبال شد، به طوری که پلی وینیل کلراید  S۶۰پتروشیمی بندرامام با حجم ۴۱۸ تن و با قیمت پایه ۳ هزار و ۵۲۴ تومان معامله شد. پلی وینیل کلراید S۶۵ پتروشیمی غدیر با حجم ۲۸۰ تن و قیمت پایه ۳ هزار و ۳۵۷ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰۰ و ۰۰۷۵، پلی اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵بندرامام، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ آریاساسول، پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پلیمر کرمانشاه و پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ شازند وارد سیستم مچینگ شدند.