آپشن

در حالیکه معاملات قراردادهای اختیار خرید سکه طلا به تازگی در بورس کالای ایران راه اندازی شده است، اما این بازار مالی جدید با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شده و روز گذشته نیز با انعقاد ۲هزار و ۲۸۹ قرارداد، رکورد این معاملات شکسته شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،   معاملات قراردادهای اختیار خرید سکه طلا از ۲۴ آذر ماه در بورس کالای ایران راه اندازی شد که کارشناسان و مسوولان بازار سرمایه با توجه به سابقه چندین ساله معاملات قراردادهای آتی سکه در این بورس، نوید استقبال سرمایه گذاران از بازار مالی جدید بورس کالا را می دادند. از این رو در نخستین روز معاملات اختیار خرید سکه طلا که در سه نماد معاملاتی با قیمت های اعمال یک میلیون و ۱۰۰، یک میلیون و ۱۲۵ و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای سررسید دی ماه راه اندازی شد، ۲هزار و ۴۹ قرارداد منعقد شد تا مشخص شود، قرارداد اختیار سکه طلا برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی دارد. همچنین از معاملات روز گذشته و با توجه به افزایش بهای سکه در بازار نقدی، یک نماد جدید با قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان در قرارداد اختیار خرید سکه بازگشایی شد تا این معاملات با چهار نماد به کار خود ادامه دهد. از این رو روز گذشته در مجموع ۲هزار ۲۸۹ قرارداد اختیار خرید سکه منعقد شد تا رکوردی تازه بر تابلوی معاملات بورس کالای ایران نقش ببندد. براین اساس در نماد با قیمت اعمال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان،۱۲۷ قرارداد با قیمت پایانی ۶۳۵هزار و ۶۲۷ ریال، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، ۱۳۷ قرارداد با قیمت پایانی ۳۶۹هزار و ۷۳۳ریال، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، یک هزار و ۹۰۴ قرارداد با قیمت پایانی ۱۶۴هزار و ۳۰۵ ریال و در نهایت در نماد تازه وارد با قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان نیز ۱۲۱ قرارداد با قیمت پایانی ۵۴هزار و ۵۷۴ ریال بسته شد.

براساس این گزارش، روند رو به رشد و استقبال معامله گران و سرمایه گذاران از قراردادهای اختیار خرید سکه در شرایطی است که به زودی قرارداد اختیار فروش سکه نیز در بورس کالا راه اندازی می شود که به این ترتیب سبد معاملات سکه طلا در این بورس با امکان انجام معاملات آتی سکه، گواهی سپرده سکه -که همان حکم معاملات نقدی سکه به صورت آنلاین در سامانه برخط سهام را دارد- و معاملات قرارداد اختیار سکه کامل شده است.

منبع: سنا