قدیر قیافه

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران موضوع وضع عوارض بر صادرات را مخالف با آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و قانون بهبود فضای کسب‌وکار دانست.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قدیر قیافه روز گذشته در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: متاسفانه فرایند ذکر شده در قانون طی نشده که بخواهیم برای آن عوارض وضع کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اجرایی نشدن فرایند یادشده در آیین‌نامه اجرایی باید نامه ارسال شده برای وضع عوارض به آقای نوبخت برگشت داده شود زیرا نظرات ذینفعان اخذ نشده و اگر موضوعی است باید اقدامات کارشناسی روی آن انجام شود.

وی گفت: در مواردی که قانون به دنبال تشویق کسب‌وکارها است هیچ توجهی به آنها نمی‌شود در حالی که در مواردی که باید سخت‌گیری شود دوستان به اصرار به دنبال اجرای آن هستند.

براساس این گزارش، بنابر ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید که توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است، مقرر شده محصولات مختلف به خصوص مواد خام معدنی در تالار داخلی بورس کالای ایران عرضه شود و در صورت نبود تقاضای داخلی ، مجوز صادراتی دریافت کند که این اتفاق در راستای جلوگیری از خام فروشی خواهد بود.

منبع: ماین نیوز