• ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر: 7594
طلا

انتشار آمار های رشد اقتصادی چین، افزایش قیمت نفت تا ۵۳ دلار در پی توافق کشورهای غیر اوپک برای اعمال فریز نفتی و کاهش اندکس دلار از جمله عواملی بود که افزایشی نسبی را برای اونس طلا رقم زد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند ریزش طلای جهانی قبلا پیش خور شده و اونس آماده برگشت و اصلاح شده است. با این حال همانطور که قبلا گفته شد انتظار از ریزش بهای اونس تا ۱۱۴۰ و سپس۱۱۲۲ تا آخر هفته بود و بر مواضع خود به نوعی پافشاری داشتیم . اما چهارشنبه موعود بازار های جهانی رسید و بعد از افزایش نرخ بهره وو سخنان رییس بانک فدرال مبنی بر آمادگی اقتصاد امریکا برای تداوم و سرعت بخشی به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ و اعلام آمارهای بهبود یافته امریکا ریزش انس به میزان ۴۰دلار تا پایان پنج شنبه به همراه داشت.

طلای جهانی آماده اصلاح

قیمت های پایین همواره خرید طلا را برای بسیاری از سرمایه گزاران آسیایی و شرق آسیا جذاب کرده است. چین برای جبران کاهش ارزش یوآن نسبت به دلار به خرید طلا روی آورده است. و بطور فصلی همواره شاهد رشد نسبی طلا در اواخر دسامبر و آغازسال نو میلادی بوده ایم البته امسال ممکن است شاهد شرایط متفاوتی به علت آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ باشیم با این حال اواخر دسامبر معمولا طلا وارد دوره استراحت ناشی از فشار ریزشی میشود . شخصا منتظر فرصت مناسب برای خرید خواهم بود . آغاز اصلاح میتواند از۱۱۲۲ و یا ۱۱۰۸ باشد . به هرحال از این هفته میتوانیم شاهد آرام گرفتن اونس و نفس گیری برای اصلاح باشیم. در خرید عجلهه نکنید و بر معامله خرید در دراز مدت با احتیاط بمانید. ترامپ همانگونه که میتواند بازار های جهانی را دچار آشفتگی کند ، میتواند باا نبوغ مالی خود ثبات و گشایش را برای اقتصاد امریکا به ارمغان آورد و سرمایه گزاری در طلا را از جذابیت بیندازد.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

با توجه به آمارهای هفته اخیر، تغییر و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اونس طلا به دامنه حساسی رسیده است. و از نظر تکنیکالی قیمت موقتا در دامنه ۱۱۶۵ تا ۱۱۲۲ در کوتاه مدت و دامنه ۱۱۰۸ تا ۱۱۸۰ در میان مدت نوسان می دهد، و شکست و گذر از این بازهه قیمتی قیمت های جدیدی را بخصوص با شکست ۱۱۰۸ رقم می زند.

سناریوهای که در این هفته مطرح است به شکل زیر است:

  • حالت اول: چنانچه قیمت به دامنه ۱۱۴۴ قرار گیرد، و عدم شکست سطح ۱۱۴۵ می تواند مجدد به دامنه ۱۱۳۲ کاهش پیدا کند.

  • حالت دوم: چنانچه با شکست ۱۱۴۵ مواجه شود به دامنه ۱۱۴۸ تا ۱۱۵۵ قرار میگیرد و با توجه به مقاومت ۱۱۶۵ و از دست نرفتن این مقاومت انتظار کاهش به اهداف ۱۱۴۵ - ۱۱۴۰ و ۱۱۳۲ است.

  • حالت سوم: چنانچه قیمت با شکست ۱۱۳۲ و ۱۱۲۷ مواجه شود احتمال کاهش قیمت به دامنه ۱۱۲۲ و از دست رفتن این حمایت کاهش قیمت به دامنه ۱۱۱۷ تا ۱۱۰۸ وجود دارد.

  • حالت چهارم: چنانچه قیمت به دامنه ۱۱۰۸ کاهش پیدا کند، می تواند در صورت عدم شکست این سطح مورد تقاضا قرار گیرد و احتمال رشد از این سطح به اهداف ۱۱۱۷ و ۱۱۲۲ در مرحله اول دیده می شود

منبع: طلاچارت