• ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
  • کد خبر: 6501
سکه.jpg

روز گذشته در حالی دلار ۲تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۳ هزار و ۵۸۹ تومان رسید که قیمت طلا و سکه با افزایش همراه شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۲۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۸۸ میلیارد ریال رسید در حالیکه روز دوشنبه حجم معاملات آتی سکه ۴ هزار و ۳۸۰ قرارداد رقم خورده بود.
در همین حال  سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۶ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۹۲ هزار تومان رسید. این بیشترین میزان رشد از ۱۴ شهریورماه بود و سکه را به بالاترین قیمت از تاریخ ۱۴ مهر رساند، رکوردزنی سکه بیش از هر عاملی ناشی از افزایش بهای اونس به بالای محدوده هزار و ۲۶۰ دلار تا بعدازظهر روز سه‌شنبه بود.
به این ترتیب طی این روز، سکه در بازار آتی بورس کالای ایران با افزایش قیمت شد، به طوری که بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰.۳۲ درصدی را تجربه کرد. از سویی سکه تحویل دی ماه با رشد ۰.۲۱ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۱۵ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۲۹ درصدی رو به رو شد. البته قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده با ۰.۲۳درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیرماه  سال ۹۶ با نرخ یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰.۲۷ درصدی را به ثبت رساند.

معامله ۳۷ سکه در قالب گواهی سپرده
حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۳۷ سکه به ارزش ۴۰۳ میلیون ریال رسید.
معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.