1394051309152994012672.jpg

قیمت فولاد در معاملات آتی چین در روز چهارشنبه مجددا کاهش یافت تا افت این هفته خود را به ۹ درصد برساند. این در حالی است که در میان قیمت‌های ضعیف و مشکلاتی که بارش باران در فعالیت‌های ساخت‌وساز در شهرهای شمالی چین ایجاد کرده، سرمایه‌گذاران به برداشت سود پرداختند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،قیمت هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی ۱.۲ درصدی به ۲۲۸۷ یوآن (۳۴۲ دلار) رسید. این کاهش در حالی رخ داده که در چهار هفته گذشته میلگرد همواره با رشد مواجه شده بود.

وو وی، تحلیلگر شرکت یانگان در هانگ‌ژو اعلام کرد: «قیمت‌ها نمی‌توانند به رشد هفته گذشته خود ادامه دهند. بارش شدید باران در برخی از شهرهای بزرگ چین به تقاضا آسیب زده است

در پی سلامت تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده فولاد دنیا و چشم‌انداز اقتصادی بهبودیافته این کشور، سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر به خرید قراردادهای آتی فولاد روی آوردند اما در این هفته و در پی کاهش سرعت افزایش قیمت معاملات خود را کاهش دادند.

وو افزود: «بازار در انتظار سیگنال‌های جدیدی است و سرمایه‌گذاران از جابجایی‌های بزرگ دست نگاه داشته‌اند

هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با افتی ۱.۹ درصدی ۴۲۰ یوآن معامله شد. بر اساس آمار TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین نیز با افتی ۲ درصدی در روز گذشته ۵۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد که پایین‌ترین قیمت این ماده اولیه از اول جولای بوده است.

 شرکت بی‌اچ‌پی اعلام کرد تا پایان ژوئن ۲۰۱۷ تولید سنگ‌آهن خود را نسبت به سال مالی جاری ۷ درصد افزایش خواهد داد.  این در حالی است که در سال مالی ۲۰۱۶، بی‌اچ‌پی ۲۵۷ میلیون تن سنگ‌آهن تولید کرده است.

 

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز