سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۸ هزار و ۵۷۱ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته سکه تمام طرح جدید در ادامه روند کاهشی خود، ۳۰۰۰ تومان ارزان شد.به این ترتیب سکه تمام طرح جدید با کاهش ۳۰۰۰ تومانی یک میلیون و ۲۵۷ هزار تومان قیمت گذاری شد.

نیم سکه نیز ۵۰۰۰ تومان ارزان شده و ۶۵۸ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه هم با کاهش ۶۰۰۰ تومانی، ۳۶۸ هزار تومان عرضه شد. در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۴۰۰ تومان کاهش ۱۲۵ هزار و ۲۴۵ تومان و هر مثقال طلا با ۱۶۰۰ تومان افت قیمت ۵۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد. هر اونس طلا هم در بازار جهانی نیز بیش از ۱۳۲۶ دلار داد و ستد شد.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته از ۶ سررسید آتی سکه، ۳ سررسید روندی منفی، یک سررسید ثابت و ۲ سررسید دیگر هم مثبت بودند. به این ترتیب قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با رقم یک میلیون و ۲۶۳ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت و ۰.۰۲ درصد رشد کرد.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز افت ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد.در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۲۱ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه ۰.۰۵ درصد افت داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه ۰.۱۱ درصد رشد کرد. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۴ درصد افت با رقم یک میلیون و ۳۹۱ هزارتومان داد و ستد شد. در ادامه قرارداد آتی سکه تحویل تیرماه سال ۹۷ با رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزارتومان معامله شد.