اسکندری

چهارمین جشنواره پسته ایران به میزبانی دامغان با حضور استاندار سمنان، معاون شرکت بورس کالای ایران و سفرای کشورهای مختلف به همراه پسته کاران استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد اسکندری، روز چهارشنبه در آیین افتتاح چهارمین جشنواره ملی پسته در دامغان، گفت:تاکنون ۲ صندوق پسته توسط بانک کشاورزی ایران و پسته کرمان ویژه فروش کوتاه مدت پسته ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه صندوق ویژه پسته در دامغان به منظور بهبود کیفیت، ارتقا و توسعه این محصول راهبردی ایجاد می شود، افزود: تجارت محصولات کشاورزی با ورود به بازار بورس، توسعه و ارتقا خواهد یافت.

اسکندری تصریح کرد: در فصل برداشت قیمت پسته بسیار پایین است و پس از آن بالا می رود اما پسته کاران مجبور به فروش محصول خود هستند بنابراین بورس در این زمینه و همچنین تجارت بین الملل می تواند، در رساندن سرمایه به صورت مستقیم به پسته کاران مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه با ورود پسته به بورس کالا، تجارت بین المللی پسته تقویت شده و منافع پسته وارد جیب باغدار می شود،گفت: شهرستان کرمان به عنوان قطب پسته وارد بورس کالا شده است و امروز نوبت شهرستان دامغان است تا از این امکان بهره مند شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران تصریح کرد: برای ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا باید تولید کنندگان، تاجران و باغداران با ظرفیت این بورس به خوبی آشنا شوند.

بر اساس این گزارش،چهارمین جشنواره ملی در دامغان ۲۲ و ۲۳ شهریور ۹۶ برگزار می شود و هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری و کمک به ایجاد اشتغال در حوزه پسته است.

منبع:ایرنا