دیدار

مدیرعامل بورس کالای ایران با امام جمعه رفسنجان دیدار و درباره ساماندهی بازار پسته از طریق عرضه در بورس کالا و کمک به حل مشکلات کشاورزان و باغداران این حوزه گفتگو کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان، احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران انجام شد، پیرامون راه اندازی معاملات پسته در بورس کالای ایران بحث و تبادل نظر صورت گرفت و راهکارها و ظرفیت های موجود در این بازار بررسی شد.

طی این دیدار، رمضانی پور ضمن اشاره به مشکلات سال های قبل کشاورزان در خصوص فروش محصول پسته، استفاده از ظرفیت های بورس کالا را مورد تاکید قرار داد و گفت: پتانسیل های موجود در این بازار می تواند برای ساماندهی معاملات پسته مورد استفاده قرار گرفته و مانع از اجحاف حقوق کشاورزان شود.

وی افزود: متاسفانه در سال های قبل حضور و عملکرد برخی سودجویان در بازار پسته موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شد که امیدواریم با فعالیت های بورس کالا در حوزه مبادلات و تجارت پسته این نقیصه مرتفع شده و مشکلات کشاورزان حل شود.

انارکی محمدی نیز ضمن اشاره به امکانات بورس کالا برای حل مشکلات این حوزه و پتانسیل های موجود برای بهبود وضعیت بازار پسته داخلی و کمک به صادرات آن، گفت: بورس کالا با فراهم کردن تسهیلات لازم برای بازار پسته و فعالان آن می تواند به گذار بازار پسته از تجارت سنتی به سمت انجام معاملات نوین و استفاده از ابزارهای جدید بازار سرمایه منتهی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال های آتی شاهد انجام کل معاملات پسته ایران در بورس کالا باشیم.

در پایان، حامد سلطانی نژاد به تشریح ظرفیت های بورس کالای ایران جهت ارایه تسهیلات به کشاورزان و ایجاد بازاری مستمر و بلندمدت پرداخت و از امکان مدیریت ریسک دو طرف معامله سخن گفت.

وی ضمن اشاره به لزوم فرهنگ سازی در میان کشاورزان بر امکان در دست گرفتن قیمت گذاری محصولات در بازارهای خارجی و ایجاد بازاری بلندمدت به کمک ابزارهای نوین مالی تاکید کرد.

منبع: ایرنا