بورس کالا

طی هفته منتهی به ۱۶ شهریور ماه، حدود ۴۶۹ هزار و ۵۶۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نشان از رشد ۲۳ درصدی ارزش و ۷ درصدی حجم معاملات این هفته دارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در دومین هفته شهریور ماه و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۵۴ هزار و ۱۸۰ تن انواع کالا به ارزش  ۳ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار، ۳۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۰۹ هزار و ۱۷۰ تن فولاد، ۵ هزار و ۲۰۰ تن آلومینیوم، ۹ هزار و ۵۷۰ تن مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۰۰ تن روی از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۴۰ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالا به ارزش  ۴ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۷۲ هزار و ۶۹۰ تن قیر، ۵۳ هزار و ۳۶۳ تن مواد پلیمری، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲۲ هزار و ۱۲۱ تن مواد شیمیایی، هزار تن گوگرد، هزار و ۱۲ تن روغن پایه و اسلاک واکس و ۲ هزار و ۴۳۷ تن عایق رطوبتی خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در دومین هفته شهریور ماه، شاهد معامله ۷۲ هزار و ۲۶۹ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به  ۷۲۷ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد هزار و ۲۴۲ تن جو دامی، ۶۷ هزار و ۶۰۳ تن گندم، ۴ هزار و ۳۰۰ تن شکر سفید و ۱۲۳ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۹۷۰ تن کنسانتره فسفات، ۴۵۷ تن ضایعات فلزی، ۴۷ تن روغن کارکرده لوکوموتیو، ۱۶ تن متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات پلیمریک OFF درجه ۱ و ۳ تن بشکه خالی داد و ستد شد.