شاپور محمدی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حاشیه مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نخستین لیگ ستارگان بورس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان در خصوص بازار سرمایه و اقدامات این سازمان در حوزه فرهنگ سازی پاسخ داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، شاپور محمدی گفت: نخستین لیگ ستارگان بورس از جمله اقداماتی بود که سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه فرهنگ سازی انجام داد تا به افزایش سواد مالی در کشور و ارتقای فرهنگ بازار سرمایه کمک کند.

وی افزود: برگزاری رقابت هایی همچون لیگ ستارگان بورس فرصتی فراهم می کند تا افراد در حال خرید و فروش، قوانین و مقررات و قواعد بازار را بیاموزند و اصول سرمایه گذاری را تجربه  کنند؛ ضمن اینکه از یک جهت هم به هر حال یک مسابقه جدی است و هیجانات و جذابیت های خاص خود را دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا این مسابقات منحصر به تهران خواهد بود یا قرار است دیگر شهرها را هم در برگیرد، گفت: اگر این تیم ها از کل کشور شرکت کنند حتما ما استقبال می کنیم؛ حتی ممکن است بتوانیم در آینده به جز تیم های دانشگاهی، گروه های آزاد و  تشکل های دیگری را هم داشته باشیم که بتوانند در این لیگ  با هم رقابت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان در حوزه تولیدات چند رسانه ای  و از طریق مسابقات تلویزیونی و  سریال ها و فیلم های سینمایی نیز  فرهنگ بازار سرمایه را ارتقا داد.

محمدی اظهار داشت: یکی دیگر از  کارهایی که سازمان بورس سال ها پی گیری کرده و از این به بعد هم با قوت پی گیری خواهد کرد، دیپلم بورس است .

در ادامه، خبرنگاری از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین وضعیت ایران در آیسکو پرسید که محمدی پاسخ داد: پرونده ایران در این نهاد بین المللی در حال بررسی است و با نظر مثبتی که اکثر کشورها دارند، امیدواریم که در آینده نزدیک عضویت ما به عضویت عادی تبدیل شود. همچنین با تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، آلمان، کره جنوبی و هند تفاهم نامه همکاری داریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه هم گفت: به نظر من این اقدام ، اقدام بسیار خوبی است که از سه کانال می تواند روی بازار سرمایه تاثیر مثبت بگذارد.

محمدی تصریح کرد: بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص کاهش نرخ سود بانکی اولا: سهام و ابزارهای مالی را در مقابل سود سپرده و سپرده های بانکی رقابت پذیر می کند. ثانیا: موجب کاهش هزینه تامین مالی می شود. علاوه بر اینها کمک می کند که سودآوری بانک هایی هم که الان در بورس پذیرفته هستند، تقویت شود.

منبع: سنا