فارغی

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه از پذیرش ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت تولید کننده جوجه یک روزه طی یکماه آینده در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸ شرکت تولید کننده جوجه یک روزه در بورس کالای ایران پذیرش شدند و ۸ شرکت در حال عرضه هستند.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»غلامعلی فارغی به عرضه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار به دلیل آشنا نبودن تولیدکنندگان جوجه یک روزه با مزایای بورس کالای ایران، رغبتی برای ورود به بورس کالا از سوی این شرکت ها وجود نداشت اما در حال حاضر استقبال از سمت تولید کنندگان جوجه یک روزه برای عرضه در بورس کالای ایران افزایش یافته و تولید کنندگان جوجه یک روزه تمایل زیادی به عرضه محصول در بورس دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ شرکت تولید کننده جوجه یک روزه در بورس کالای ایران پذیرش شدند و ۸ شرکت در حال عرضه هستند و طی ماه جاری نیز تمام ۳۸ شرکت اقدام به عرضه محصول در بورس کالا می کنند این در حالی است که پیش بینی می شود طی ماه جاری و ماه آینده بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت تولید کننده جوجه یک روزه در بورس کالای ایران پذیرش شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان مرغ مادر تمایل زیادی برای ورود به بورس کالا دارند و تشکل های مرغ گوشتی نیز از طرف تولیدکنندگان مرغ گوشتی وارد بورس کالا می شوند، به مزایای عرضه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران اشاره کرد و ادامه داد: برای این بازار چشم انداز روشنی تصور می شود زیرا عرضه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران هم موجب تعادل قیمت این محصول شده و هم شفافیت معاملات را افزایش می دهد.بنابراین با ورود این محصول به بورس کالای ایران و با خارج شدن از بازار سنتی و نیز رقابت در تابلوی بورس کالا، قیمت مرغ و جوجه یک روزه به تعادل می رسد.

فارغی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد تولید جوجه یک روزه کشور وارد بورس کالا می شود، تصریح کرد: با توجه به کشف قیمت عادلانه و شفاف این محصول در بورس کالای ایران، پیش بینی می شود که از شهریور ماه میزان شرکت های پذیرش شده در بورس کالا و همچنین میزان عرضه جوجه یک روزه در بورس افزایش پیدا کند و با رسیدن قیمت این محصول به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، تعادل قیمتی برای جوجه برقرار شود.

وی افزود: در این راستا انجمن جوجه یک روزه به شدت این موضوع را پیگیری کرده و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی می کند تا فرهنگ سازی مناسبی برای عرضه این محصول در بورس کالای ایران صورت بگیرد این در حالی است که انتظار می رود تا شرایط پذیرش شرکت های تولید کننده در بورس نیز تسهیل شده و نقش کارگزاران در بخش کشاورزی پررنگ تر شود، زیرا اگر ضمانت کارگزاران مورد قبول واقع شود،معامله گران بیشتری وارد این بازار می شوند.

منبع:ایانا