نساجی

حجم معاملات محصولات پلیمری امروز ۱۷ هزار و ۷۵۴ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۲۱ هزار و ۶۵۶ تن و تقاضای آن بالغ بر ۵۵ هزار و ۷۹۹ تن بود.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی، پلی اتیلن سنگین دورانی ۳۸۴۰UA و پلی پروپیلن فیلم HP۵۲۵Jبا رقابت ازسوی معامله گران خریداری شدند. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی؛ رقابت برای پلی پروپیلن های نساجی کاهش یافته و بازار در تعادل به سر می برد.

در گروه پلی پروپیلن های نساجی، پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L جم با ۲۳۳۲ تن عرضه ۲۵۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۹۷ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزارو ۸۱۵ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن نساجی ZH۵۱۰Lنویدزرشیمی با ۲۵۲ تن عرضه ۳۷۸ تن تقاضا داشت، اما نهایتا با قیمت پایه ۳ هزار و ۷۹۷ تومان خریداری شد.

پلی پروپیلن نساجی Z۳۰Sپتروشیمی شازند هم با ۲۰۰ تن عرضه ۳۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۹۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۴۴ تومان بود.

پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲R پتروشیمی مارون هم با ۶۶۰ تن عرضه ۶۱۶ تن تقاضا داشت و نهایتا با قیمت پایه مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین پلی پروپیلن فیلم HP۵۲۵J جم با ۲۷۷۲ تن عرضه ۱۱۰۸۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۳۲ تومان و قیمت خرید آن هم ۴ هزار و ۲۱۵ تومان رقم خورد. این کالا به صورت سلف عرضه شده بود.

در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی، پلی پروپیلن شیمیایی EPX۳۱۳۰UV جم با ۱۵۴ تن عرضه ۲۴۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۶۱۷ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۸۴۸ تومان بود.

پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲Rپتروشیمی شازند با ۷۰۰ تن عرضه ۱۳۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۹۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۴۷ تومان رقم خورد.

در همین حال پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۴B۰۴UV پتروشیمی لرستان، پلی پروپیلن نساجی ZH۵۵۲R نویدزرشیمی و پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG۶۴۵ تندگویان وارد سیستم مچینگ شدند.