کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی اختلاف نظر زیادی درباره روند قیمت طلا در هفته آینده دارند.

به گزارش «پایگاه خبری شرکت بورس کالای ایران»،  نظرسنجی جدید حاکی است که اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره مسیر قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر از حد عادی شده است.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته ۲۳ کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰ نفر معادل ۴۳ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، ۷ نفر معادل ۳۰ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و ۶ نفر معادل ۲۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز هم ۱۰۱۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد هم ۴۹۳ نفر معادل ۴۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۳۶۱ نفر معادل ۳۵ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۱۶۵ نفر معادل ۱۶ درصد نیز بر این باور بودند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۵۳ درصد کارشناسان اقتصادی و ۵۹ درصد فعالان و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند ولی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه و در هفته ای که گذشت با کاهش ۱.۶ درصدی روبرو شده است.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ پیش بینی از ۱۵ پیش بینی کارشناسان اقتصادی معادل ۷۳ درصد و ۶۰ درصد پیش بینی ها سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

آدام باتون تحلیلگر ارشد فارکس لایو تاکید کرد: ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد داشت.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد کیتکو بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر تنش های سیاسی خواهد بود.

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز نیز گفت: انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست به کمتر از ۰.۷ درصد رسیده که این رقم از انتظارات اولیه کمتر بوده است.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در روزهای آینده نیز تاثیر زیادی  بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها