طلا

به دنبال ادامه روند صعودی شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت طلا امروز چهارشنبه با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که در مبادلات روز سه شنبه با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه نیز به روند نزولی خود تحت تاثیر تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی ادامه داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۶۴ دلار رسیده است که پایین ترین رقم از ۱۱ آوریل به شمار می رود.

قیمت طلا پیش از این تا سطح ۱۲۶۰ دلاری نیز کاهش یافته بود. انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دور نخست تاثیر زیادی بر کاهش نگرانی های بین المللی و افت تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است. افت یک درصدی قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه نیز از اوایل مارس تاکنون بی سابقه بوده است.

شاخص سهام آسیا امروز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است. شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا نیز به رکوردهای تازه ای دست یافته است.

انتشار عملکرد مالی شرکت های بزرگ آمریکایی تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام داشته است.

ارتش آمریکا انتقال سامانه دفاع موشکی تاد به کره جنوبی را آغاز کرده است. این در شرایطی است که تنش ها در شبه جزیره کره به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی به شدت افزایش یافته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه آوریل از بالاترین سطح خود در ۱۶ سال اخیر فاصله گرفته است ولی از سوی دیگر فروش خانه در این کشور به بالاترین رقم در ۸ ماه گذشته افزایش یافته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۶۹ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۴ تن رسیده است. موسسه مالی گلدمن ساش نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه مارس بیش از دو برابر افزایش داشته است. تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که احتمال افت قیمت جهانی طلا تا ۱۲۴۹ دلار در هر اونس در کوتاه مدت وجود دارد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تخت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و نشست بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها