سعدمحمدي

مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران در نشست خبری روز گذشته با اصحاب رسانه‌ ضمن تبریک عید سعید مبعث تصریح کرد: در صورت رفع برخی موانع و مشکلات بانکی برای جا به جایی های مالی، مشتاق صادرات محصولاتمان از از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران هستیم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» اردشیر سعد محمدی معتقد است، بورس کالا بازاری قانونمند بوده که طی سال های اخیر توانسته با ایجاد مکانیسم های هدفمند، فرصت های مناسبی را در اختیار صنعتگران قرار دهد.
وی در ادامه افزود: تنها مشکلی که در حال حاضر باعث فاصله ما از رینگ صادراتی بورس کالا شده مشکلات جا به جایی های مالی است که اگر این موانع رفع شود از آنجا اهداف ما با برنامه ریزی پیش می رود این بازار مالی را به اهدافمان نزدیک تر دیده و با عرضه محصولات در آینده روند معاملات را برای خریداران خارجی تسهیل خواهیم بخشید.
سعد محمدی در ادامه به عملکرد مثبت معادن سرب و روی اشاره کرد و گفت: اگر چه  معادن سرب و روی کشورمان طی چند سال گذشته روند نزولی را از نظر تولید طی کرده بود، اما سال 95 تولید شمش این محصولات بالغ بر 80 هزار تن رشد کرد که این رشد بیش از 22 درصد افزایش تولید نسبت به سال 94 را تجربه کرده است، به طوری که طی سال  گذشته میزان تولید بالغ بر 65 هزار تن بوده که این رشد قابل توجهی در کشور است.
وی افزود: شرکت صنایع سرب و روی ایران 18 شرکت را به صورت هلدینگ اداره می کند که تمام کارخانه های تولیدی بدون استثنا طی سال گذشته رشد کرده اند.
سعد محمدی در ادامه اساس کار خود را برنامه ریزی مدون همراه با بکارگیری استراتژی ها به روز عنوان کرد و اظهار داشت: طی 30 سال تجربه خدمت در عرصه محصولات معدنی این افتخار را دارم که با بکار گیری برنامه و هدف مشخص کارهای مثبتی را به ثبت رسانده ام،  اگر قرار است تحول اتفاق رخ دهد باید نوع بینش، تفکر و رفتار ما به لحاظ برنامه ریزی تغییر کند، چرا که دیگر نمی توان با نگاه سنتی حرکت کرد و با توجه به تجربه های اخیر ایجاد تحول نگرش جدید آورد، بررسی ها نشان داده طی سال های اخیر به ویژه بین سال های 91 تا 94 شاهد  انحراف از برنامه بوده ایم که همین موضوع  همیشه افت تولید در شش ماه دوم سال را به همراه داشت، اما طی سال 95 این اتفاق علاوه بر این که رخ نداد، بلکه با افزایش تولید نیز مواجه بوده ایم.
وی در خصوص رونق فروش محصولات شرکت معدنی سرب و روی ایران طی سال گذشته گفت: اگر نگاهی هم به فروش محصولات داشته باشیم خواهیم دید که طی سال 95 از 80 هزار تن تولیدی که شاهد بوده ایم بیش از 76 هزار تن قراداد منعقد شده و ما بقی نیز  به صورت پودر روی تبدیل شد و مقداری هم به شکل تهاتری به فروش رسید در حقیقت نه تنها از محصولات باقی نماند بلکه کل برنامه ای که در نظر گرفته بودیم را به سر انجام رساندیم.
وی تاکید کرد: توسعه های جدید باعث افزایش سود دهی بیسشتر و در نتیجه ایجاد اشتغال خواهد شد، بر همین اساس از ابتدای سال 95 تا انتهای سال ما 4 طرح را راه اندازی و اجرایی کردیم و اکنون نیز تولیدات به صورت روتین انجام می شود که سرعت انجام این کار بسیار عواقب مثبتی برای ما در پی داشت.
برنامه جدید هلدینگ توسعه معادن سرب و روی طی سال 96
سعد محمدی همچنین در رابطه با برنامه های خود طی سال 96 گفت: شرکت طی سال جاری نیز برنامه‌های جدیدی دارد
 یکی از برنامه‌هایی که شرکت تمرکز ویژه‌ای بر آن دارد درخصوص کاهش هزینه‌ها است. در انجام پروژه‌های جدید نیز این موضوع مد نظر قرار گرفته شده و می‌تواند در آینده بر روند اقتصادی شرکت اثر گذار باشد، البته مشکل ما کمبود سرمایه نیست بلکه باید فرهنگ سازی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.
به گفته مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن سرب و روی ایران گواه موفقیت در این طرح ها، افزایش قیمت سهام این شرکت طی مدت اخیر نسبت به شرکت‌های رقیب است. بنابراین مشخص می‌شود صرف رشد قیمت‌های جهانی عامل بهبود وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسعه معادن روی ایران نبوده است و اصلاحات ساختاری قابل‌توجهی انجام شده است.
وی افزود: بنابراین طی سال جاری 12 طرح را در برنامه هایمان گنجانده ایم و برنامه ریزی های جدیدی را برای سرمایه گذاران در نظر خواهیم گرفت. همچنین 1200 میلیارد ریال برای هزینه این طرح ها تعریف شده که تلاش می شود در سال 96 آن را با موفقیت به اتمام برسانیم.
سعد محمدی در پایان گفت: یکی از مهمترین پروژه های ما در سال جاری با شرکت روی کالسیمین است که موفق شدیم با راه اندازی کارخانه PZN از خاک سرب، کنستانتره این محصول را تولید کنیم که این روند ادامه دار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها