طلا

تازه ترین تحلیل های اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد ولی در کوتاه مدت به شدت در برابر تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حساسیت نشان خواهد داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که دوشنبه گذشته به بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسیده بود، تا پایان مبادلات روز جمعه از این سطح فاصله گرفته و به کمتر از ۱۲۸۸ دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت نقره نیز با افت شدیدی روبرو شده و برای نخستین بار در سه هفته اخیر به کمتر از ۱۸ دلار در هر اونس رسیده است. مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازارهای بین المللی طی روزهای آینده برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند که نگرانی های مربوط به افزایش احساسات ضد یورو موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای اروپایی شده است. نتایج اولیه انتخابات فرانسه نشان می دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در دور نخست پیشتاز بوده است. البته افزایش محبوبیت مارین لوپن رهبر جبهه ملی که دیدگاه های افراطی در زمینه مهاجرت و مخالفت با منطقه یورو و اتحادیه اروپا دارد، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. وی قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات، همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را برگزار کند.

اوله هانسن تخلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: بعید است که لوپن آراء لازم را برای ریاست جمهوری فرانسه کسب کند. اکثر فرانسوی ها نمی خواهند با حمایت از لوپن، اوضاع اقتصادی خود را به خطر بیندازند.

وی افزود: در صورت وقوع هر اتفاق غیر منتظره ای در انتخابات فرانسه قیمت طلا تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران موسسه آر ام بی نیز تاکید کردند: غیر از انتخابات فرانسه، نگرانی ها و نااطمینانی های زیادی در عرصه بین المللی وجود دارد که می تواند قیمت طلا را تا ۱۳۶۰ دلار در هر اونس افزایش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران، وضعیت بازارهای بین المللی سهام، نوسانات ارزش دلار آمریکا و برگزاری نشست آتی بانک مرکزی اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. نشست بانک مرکزی اروپا قرار است پنجشنبه اینده برگزار شود. اگر شاخص سهام افزایش یابد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا ۱۲۵۵ دلار در هر اونس کاهش یابد.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها