• ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 9838
پلیمر

حجم معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۵ هزار و ۳۶۴ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات در هفته گذشته ۷۰ هزار و ۴۵۰ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۳۷۲ تن بود.

به این ترتیب بیش از ۶۴ درصد از محصولات عرضه شده در تالار پتروشیمی و در هفته گذشته توسط معامله گران خریداری شد و حجم تقاضا نیز نسبت به هفته ماقبل ۱۷ هزارتن رشد کرده بود.

در همین حال ۲۳ گرید از ۷۸ گرید عرضه شده در تالار محصولات پتروشیمی نیز با رقابت قیمتی داد و ستد شدند. البته معاملات اندکی متاثر از تغییر قیمت های پایه از اردیبهشت ماه و به صورت هفتگی بود.

البته حجم عرضه ها نسبت به هفته قبل ۴ هزارتن کاهش را نشان می دهد. به این ترتیب بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن با ۲.۸۵۴ تن افت بود، همچنین گروه پلی اتیلن سبک خطی نیز کاهشی در حدود ۲.۲۰۰ تن را تجربه کرد.

گروه پلی پروپیلن نساجی نیز از گروهایی بود که در هفته ای که گذشت کاهش عرضه ای بیش از ۲۰۰۰ تن را تجربه کرد.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین بادی با ۲.۷۸۰ تن افزایش بود، بعد از این گروه پلی اتیلن سبک فیلم با ۱۳۹۰ تن افزایش عرضه در رتبه دوم قرار داشت.

در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی نیز شاهد عرضه ۱۲۳۳ تن محصول بودیم در شرایطی که بیشترین حجم تقاضا نیز برای این گروه ثبت شد؛ به این ترتیب به گفته فعالان بازار رشد عرضه این محصول می تواند آرامش را بر معاملات حکمفرما کند. بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت مربوط به گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C نیز با ۱۰.۷۱۰ تن تقاضا بود.

البته همچنان معاملات پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی در بورس کالای ایران دارای جذابیت است.  در این بین در گروه محصولات پی وی سی، حجم معاملات کاهش یافت، به گفته کارشناسان احتمال کاهش نرخ پایه این کالا از دلایل کم رونقی بازار این کالاها بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها