تحلیلگران اقتصادی معتقدند که طی ماه‌های آینده عوامل مهمی بر افزایش قیمت طلای جهانی موثر خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز تقاضای فصلی یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا در هفته‌های آتی خواهد بود و می‌تواند این فلز گران‌بها را به سطح ۱۳۰۰ دلار در هر اونس برساند.

عامل دوم موثر بر قیمت طلا به باور کارشناسان اقتصادی ادامه خرید از سوی بانک‌های مرکزی جهان خواهد بود. بانک‌های مرکزی جهان در ۵۱ ماه گذشته به خریدار خالص طلا تبدیل‌شده‌اند. روسیه همچنان در صدر این فهرست قرار دارد و در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰ تن طلا خریداری کرده است.

بانک‌های مرکزی کشورهای نوظهور و در حال توسعه خرید طلا طی ماه‌های گذشته را افزایش داده‌اند تا سهم طلا در ذخایر ارزی را افزایش دهند.

عامل سوم موثر بر قیمت طلا در ماه‌های آینده نیز تقاضای کشورهای آسیایی خواهد بود. نگرانی‌های مربوط به شکسته شدن حباب بازار بورس چین می‌تواند به نفع قیمت طلا تمام شود.

شاخص بورس چین از ابتدای امسال تاکنون افزایش حباب گونه‌ای داشته است. شاخص بورس شانگهای از ژانویه تاکنون ۶۰ درصد رشد داشته است. اگر شاخص بورس چین با افت شدیدی روبرو شود، تقاضا برای خرید طلا به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

از سویی قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در ۲ هفته اخیر ثابت باقی مانده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا به مرز ۱۱۷۶ دلار رسیده که در ۴ روز گذشته بیش از ۲.۲ درصد ارزش خود را از دست داده است.

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها