قیمت طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای جهانی پس از ۴ روز کاهش متوالی تقریبا تثبیت‌شده، اما نزدیک به پایین‌ترین سطح در ۲ هفته اخیر قرار دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، انتشار آمارهای جدید در خصوص ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش خصوصی آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را بیشتر کرده است.

بر اساس این گزارش تعطیلی بازارهای چین به مدت یک هفته از امروز می تواند قیمت جهانی طلا را تحت فشار زیادی قرار دهد. به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری هستند تا در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز به کمتر از ۱۱۱۵ دلار رسیده که این رقم نزدیک به پایین ترین سطح در ۲ هفته اخیر بوده است. بهای طلا ۲ هفته قبل به کمتر از ۱۱۱۱ دلار در هر اونس رسیده بود.

قیمت طلا در ۴ روز گذشته بیش از ۳/۴ درصد کاهش یافته است. موسسه ای دی پی اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا طی ماه اخیر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

به عقیده برخی ازتحلیلگران بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. آمارها نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا می تواند بیشتر از گمانه زنی های اولیه باشد.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که زمان افزایش نرخ بهره بستگی زیادی به آمارهای اشتغال و نرخ تورم خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه با ۰/۴۸ درصد افزایش به بیش از ۶۸۷ تن رسیده بود. تحلیل تکنیکال وانگ تائو نیز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۱۲ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۰۹۹ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها