قیمت جهانی طلا که روز گذشته پیش از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا تا سطح ۱۱۸۲ دلاری افزایش یافته بود پس از اعلام این بیانیه با افت ۳۰ دلاری روبرو شد و تا پایان مبادلات روز چهارشنبه به کمتر از ۱۱۵۲ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، فدرال رزرو گرچه نرخ بهره را در نشست روز گذشته بدون تغییر حفظ کرده، ولی برای نخستین بار از سال ۱۹۹۹ میلادی اشاره مستقیمی به احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی داشته است.

بیانیه نشست فدرال رزرو موجب شد تا ارزش دلار آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا وارد کند.

تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر گمانه زنی های تحلیلگران و سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر قرار خواهد داشت.

همچنين براساس تحلیل تکنیکال، سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۱۵۲ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۱۴۲ دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر نیز سطح مقاومتی قیمت طلا ۱۱۶۱ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد به زودی تا ۱۱۷۹ دلار افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها