طلا

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر دیدار و گفتگوی مهم روسای جمهور آمریکا و چین هستند، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و کاهش ارزش دلار آمریکا طی روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته و موجب شده است تا قیمت این فلز زرد نزدیک به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ژی جین پینگ رئیس جمهور چین قرار است طی ساعات آینده با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها چین را به دستکاری در نرخ ارز با هدف افزایش صادرات متهم کرده است. ترامپ همچنین از چین خواسته است تا برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی کمک کند. البته رئیس جمهور آمریکا به تازگی وعده داده است که در صورت عدم همراهی چین، واشنگتن حاضر است به تنهایی با برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی مقابله کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به ۱۲۵۶ دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند. کره شمالی نیز امروز چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک دیگر را شلیک کرده است. این اقدام در آستانه نشست رهبران آمریکا و چین صورت گرفته است.

کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه با کاهش نسبی روبرو شده و از بالاترین سطح آن در ۲ سال گذشته فاصله گرفته است. افزایش صادرات و کاهش واردات تاثیر زیادی بر افت کسری تجاری آمریکا داشته است.

ترامپ بارها قول داده است تا هزینه های زیرساختی در اقتصاد آمریکا را افزایش داده و مالیات ها را کاهش دهد. البته ناکامی ترامپ در اصلاح برنامه بهداشت و بیمه همگانی اوباما تردیدهای زیادی را نسبت به برنامه های اقتصادی و مالی وی به وجود آورده است.

جفری لاکر رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز به علت افشای اطلاعات محرمانه درباره سیاست های بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی در مصاحبه با وال استریت ژورنال، از این سمت کناره گیری کرده است.

میزان واردات طلای ترکیه در ماه مارس با ۱۷ برابر رشد به بیش از ۲۸ تن رسیده است. در پیش بودن همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در بازار این کشور داشته است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها