طلا

تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی موسسه نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۴۷۵ دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران موسسه متال فوکوس در تازه ترین ارزیابی خود از وضعیت بازار طلا تاکید کردند: تقاضای سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱۴۷۵ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران متال فوکوس افزودند: پایین بودن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

ریسک های سیاسی مثل برگزیت ، تنش در روابط دولت ترامپ با چین و انتخابات حساس و مهم در اروپا و درگیری های خاورمیانه نیز از سوی دیگر می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا شود.

فیلیپ نیومن مدیر موسسه متال فوکوس در این باره تاکید کرد: البته روند صعودی قیمت طلا با چالش ها و موانعی نیز روبرو خواهد شد ولی در مجموع بررسی عوامل موثر بر قیمت طلا نشان می دهد که تقاضای سرمایه گذاری در شرایط بی ثبات سیاسی می تواند موجب رشد قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: میانگین قیمت هر اونس طلا امسال با ۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱۲۸۵ دلار خواهد رسید. رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

وی افزود: نوسانات عرضه و تقاضا در بازارهای بین المللی و روند ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص یورو تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نیومن اظهار داشت: تقاضای سرمایه گذاری بخش خصوصی چین برای طلا طی سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شده که علت اصلی آن افت شاخص سهام بورس شانگهای و شنژن بوده است.

البته وضعیت تقاضا در بازار هند هنوز جالب توجه نشده است. سیاست های دولت هند در افزایش مالیات و محدودیت واردات طلا تاثیر زیادی بر رشد نه چندان چشمگیر تقاضای طلا داشته است.

انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری فرانسه کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد و انتخابات پارلمانی آلمان نیز در ماه سپتامبر برگزار می شود. بحران مالی و بدهی یونان نیز بار دیگر موجب نگرانی های زیادی شده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

منبع: بولیون والت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها