رونق معاملات مواد پلیمری در هفته جاری امروز به مبادلات شیمیایی ها هم سرایت کرد، به طوری که تقاضاهای ثبت شده بیشتر از هفته گذشته بود.

علی جوانمردی، کارشناس بازار محصولات شیمیایی به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: با توجه به تغییر جهت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی، معاملات محصولات شیمیایی نیز از رونق بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است، به طوری که امروز جوش شیرین شیراز، اورتوزایلین بوعلی سینا، استایرن منومر پارس، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول شازند و مارون با تقاضایی بیشتر از عرضه روبه رو شدند.

به این ترتیب عرضه ۵۰۰ تنی جوش شیرین پتروشیمی شیراز در این روز یک هزار و ۱۱۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا یک هزار و ۱۹۵ تومان بود و معامله گران برای خرید این کالا میانگین قیمت یک هزار و ۳۱۹ تومان را ثبت کردند.

همچنین در این روز عرضه یک هزار و ۲۰۰ تنی  استایرن منومر ۱۱ هزارتن تقاضا داشت که لزوم افزایش عرضه در بورس احساس می شود. قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۴۸ تومان بود و معامله گران سقف قیمت یعنی ۳ هزار و ۱۳۳ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

با این حال امروز کربنات های سدیم سبک و سنگین شیراز و اسیداستیک فن آوران با استقبال اندکی از سوی معامله گران روبه رو بودند، به طوری که بخشی از این کالاها وارد سیستم مچینگ شدند.

به گفته جوانمردی، بازار محصولات شیمیایی در دو هفته اخیر با توجه به افزایش قیمت اتیلن با روند صعودی روبه رو شده است و از این رو احتمال افت قیمت ها کاهش یافته است، به همین دلیل معامله گران بیشتری در مبادلات حضور می یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها