کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا، با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۲۳ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۵ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، ۳ نفر معادل ۱۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۵ نفر معادل ۲۲ درصد نیز تاکید کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز بیش از ۱۲۸۶ سرمایه گذار شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۹۰۰ نفر معادل ۷۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود، ۲۳۷ نفر معادل ۱۸ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۴۹ نفر معادل ۱۲ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۶۱ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۹ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. از ابتدای امسال تاکنون ۷۳ درصد پیش بینی های اقتصاددانان و ۵۵ درصد پیش بینی سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی کیتکو نیوز درست بوده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش ارزش دلار مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

آدام باتون تحلیلگر ارشد وبسایت فارکس لایو تاکید کرد: دلار آمریکا با چالش جدی روبرو شده است. ظاهرا دلار به روند نزولی ادامه خواهد داد.

یکی از تحلیلگران ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز گفت: عملکرد دلار و بازار سهام چندان چشمگیر نبوده است. البته قیمت طلا نیز پس از انکه نتوانست سطح مقاومتی ۱۲۵۰ دلاری را بشکند اندکی عقب نشینی کرد ولی روند نزولی قیمت طلا نیز ادامه نخواهد یافت. به نظر من قیمت این فلز زرد در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

سین لاسک تحلیلگر برجسته موسسه والش تریدینگ تاکید کرد: ادامه نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین المللی به خصوص نسبت به قانون بهداشت و سلامت در کنگره آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود. به نظر من فدرال رزرو آمریکا تا زمانی که نرخ تورم با افزایش چشمگیری روبرو نشود، نرخ بهره را مجددا افزایش نخواهد داد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها