با توجه به اینکه خوزستان رتبه نخست تولید ذرت دانه‌ای را در کشور دارد، امسال محصولات تولیدی کشاورزان در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از ایسنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان مطلب فوق گفت: امسال برای تمام استان‌های تولیدکننده برای محصول ذرت نرخ خرید تضمینی تعیین شده است اما براساس تصمیم دولت، ذرت خوزستان از طریق بورس کالای ایران و در قالب قیمت تضمینی عرضه می شود.

محمد قاسمی نژاد اظهارکرد: ذرت‌کاران خوزستانی محصول خود را در بورس عرضه می‌کنند و اگر قیمت بورس بیش از نرخ تضمینی باشد، به فروش می‌رسد و اگر کمتر باشد، دولت ما به التفاوت آن را به بورس می‌دهد تا به کشاورز پرداخت کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: قیمت ذرت دانه‌ای در بازار کمتر از نرخ تضمینی است و هر کیلوگرم به قیمت 700 تومان عرضه می‌شود؛ همچنین نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم ذرت دانه‌ای 900 تومان است.

قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: عرضه ذرت خوزستان به صورت قیمت تضمینی در بورس کالای ایران برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد و در استان ما به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.  این اقدام با هدف کمک به کشاورزان جهت عرضه محصول خود با قیمت مناسب و در نهایت تداوم تولید انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها