پلیمر

امروز در آخرین روز عرضه محصولات پلیمری و شیمیایی بهین یابی، ۲۷ هزارتن محصول پلیمری داد و ستد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه محصولات پلیمری ۹۳ هزار و ۷۶۰ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۳۸ هزار و ۳۸۲ تن رقم خورد.

همچنین حجم معاملات محصولات شیمیایی در این روز ۳ هزار و ۷۸۶ تن بود، عرضه و تقاضای محصولات هم به ترتیب ۱۳ هزار و ۸۵۹ تن و تقاضای آن هم ۶ هزار و ۱۰۱ تن رقم خورد.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، معاملات به آرامی برگزار شد، به طوری که عرضه محصولات نقدی بیش از عرضه های سلف مورد توجه خریداران قرار گرفت. البته اکثر این کالاها هم بدون رقابت قیمتی معامله شدند.

به گفته کارشناسان بازار با توجه به افزایش حجم عرضه محصولات پتروشیمی در پایان سال، معامله گران عقب نشینی کرده اند.

به این ترتیب پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹AA پتروشیمی امیرکبیر با حجم ۱۸۰ تن و قیمت پایه ۴ هزار و ۳۴۴ تومان خریداری شد. پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری پتروشیمی تندگویان نیز اکثرا با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

البته با توجه به اینکه همچنان پلی پروپیلن ها مورد توجه بازار هستند، عرضه ۱۰۱۲ تنی پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲R پتروشیمی مارون به میزان ۱۷۸۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۸۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۴۸ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن نساجی C۳۰S این مجتمع هم با میانگین نرخ ۴ هزار و ۱۵۹ تومان مورد معامله قرار گرفت. این کالا به صورت سلف عرضه شد.

در گروه محصولات شیمیایی، اوره صنعتی و کریستال ملامین مورد توجه خریداران بازار بود. به طوری که اوره صنعتی پتروشیمی خراسان با یک هزارتن عرضه ۱۳۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۹۱۱ تومان  و نرخ خرید آن هم ۹۱۷ تومان رقم خورد.

کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با حجم عرضه ۲۰۰ تن۲۱۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا ۴ هزار و ۷۰۸ تومان و نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۱۷۹ تومان بود.

در همین حال محصولاتی همچون منواتیلن گلایکول پتروشیمی مارون، اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان، زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام، استایرن منومر پتروشیمی پارس، سودکاستیک پتروشیمی اروند و اسیدنیتریک پتروشیمی شیراز هم وارد سیستم مچینگ شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها