مس

هفته گذشته بازارهای جهانی مس شاهد رشد ۶۶درصدی یا ذخایر۱۳۰ هزارتنی موجودی LME بود که جمع موجودی را به ۳۲۵ هزار تن در پایان هفته رساند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همزمان در انبارهای بورس شانگهای نیز شاهد رشد ۴.۱درصد موجودی انبارها و رسیدن آن به ۳۲۶ هزار تن بودیم که عامل فشار بر قیمت مس طی هفته اخیر بود.

خبر خوب اینکه یکی از تجار در پایان هفته مجوز فروش ۴۰ هزار تن مس موجودی مس در انبار LME را لغو کرد (اصطلاحا Cancelled warrants )که بخشی از فشار را کاهش داد و همزمان کاهش ۰.۶درصدی ایندکس دلار نیز عامل تقویت ۴۰ دلاری قیمت در روز جمعه بود.

در بازارهای بین المللی معدن گراسبرگ اندونزی همچنان مجوز صادرات نداشته (تنها فروش داخلی مجاز است) و تهدید شرکت BHP در استفاده از پیمانکار به منظور راه اندازی معدن اسکوندیدا در شیلی باعث تحریک کارگران شده و تنش بسیار بالا گزارش شده است. این دو معدن ۱۰% عرضه جهانی مس را بر عهده داشته و حدود ۱ ماه تعطیل هستند که باعث کمبود عرضه در بازار طی سال خواهد شد.

با توجه به روند نزولی ایندکس دلار در روز جمعه و احتمال تداوم آن در روز دوشنبه آینده (ناشی از عدم رشد قابل توجه حقوق و دستمزد ماه فوریه و به تبع آن تورم مصرف) و تداوم بحران سیاسی در معادن بزرگ مس دنیا، انتظار تقویت قیمت و جبران بخشی از افت قیمت هفته قبل را در روز دوشنبه داریم.البته جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه میتواند عامل نوسانات ایندکس دلار و قیمت کامودیتی ها در پایان هفته شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها