طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه برای نهمین روز متوالی با کاهش روبرو شد و در هفته ای که گذشت با افت ۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا طی ماه فوریه تاثیر زیادی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه فوریه بیش از ۲۳۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این رقم فراتر از انتظارات کارشناسان اقتصادی بوده است.

این مساله موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی بیشتر شود و فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد گردد.

البته قیمت جهانی طلا بار دیگر توانسته است وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شود. پیتر اسپینا تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه گلدسیک تاکید کرد: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا می تواند تحت تاثیر افزایش فشارهای تورمی، روند صعودی خود را ادامه دهد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۱.۸۰ دلار کاهش به کمتر از ۱۲۰۲ دلار رسیده است. افت متوالی قیمت طلا در ۹ روز گذشته مساله ای است که از جولای ۲۰۱۵ میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا در هفته گذشته با افت ۲ درصدی روبرو شده و این در شرایطی است که در هفته قبل از آن نیز با کاهش ۲.۵ درصدی همراه شده بود.

بهای هر اونس نقره  نیز در بازارهای بین المللی نیز با ۱۱ سنت کاهش به کمتر از ۱۶.۹۲ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته بیش از ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش دهد. اگر فدرال رزرو بخواهد این تصمیم خود را عملی کند فشار بیشتری بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا سیاست های انبساطی پولی را حداقل تا پایان ۲۰۱۷ میلادی ادامه دهد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس به بیش از ۸۸.۶ درصد رسیده است. به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی اروپا می تواند موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

منبع: از پایگاه اینترنتی مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها