نمودار

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی دلار، آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

تحلیل دلار نقدی

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل گذشته به دامنه قیمتی ۳۷۰۰ و ۳۶۰۰ اشاره شد،  که همچنان حائز اهمیت است، این دامنه سطح تقاضای فعلی و شکست صعودی چند ساله تلقی می شود که به نظر میرسد مورد حمایت قرار گیرد.هرچند میتواند دامنه قیمتی ۳۵۰۰ هم رویت شود، اما بهترین دامنه حمایتی بین ۳۷۰۰ و ۳۶۰۰ مدنظر است و سرنوشت دلار نقدی در دستان سه سطح است: ۳۷۰۰ - ۳۶۰۰ - ۳۵۰۰ و شکست و تثبیت زیر این سطح منجر به کاهش آن به دامنه ۳۳۶۰ تا ۳۳۰۰ می شود. بنابر این عدم شکست این دامنه اهدافی ۳۸۲۰ - ۳۹۶۰ و سقف قیمتی ۴۱۲۰ است.

سناریوهای تکنیکالی دلار نقدی

سناریو افزایشی: عدم شکست سطح قیمتی ۳۵۰۰ و برخورد به ان در صورت عدم شکست خط روند احتمال برگشت قیمت به سمت ۳۸۲۰ - ۳۹۶۰ و در صورت گذر از ۳۹۶۰ احتمال رشد بیشتر به  ۴۱۲۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: شکست دامنه قیمتی ۳۵۰۰ همراه با شکست خط روند احتمال کاهش قیمت به اهداف ۳۳۶۰ - ۳۲۶۰ - ۳۱۵۰ وجود دارد.

تحلیل تکنیکال آبشده طلا

در ابشده طلا در هفته گذشته با عرضه شدیدی روبرو بودیم که منجر به کاهش ۱۰ هزارتومانی شد، و از ۵۰۰۰۰۰ به ۴۸۸۰۰۰ کاهش پیدا کرد، اما فعلا بین دو سطح ۴۹۲۰۰۰ و ۴۸۸۰۰۰ درحال نوسان است، دیده می شود که احتمال کاهش بیشتر اما با وجود اصلاح وجود دارد.

سناریوهای احتمالی آبشده طلا

سناریو افزایشی: دیده می شود که به عنوان اصلاح نیاز به افزایش تا دامنه های ۴۹۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰۰ وجود دارد و با عدم شکست دامنه قیمتی ۴۸۸۰۰۰ اهدافی همچون ۴۹۲۰۰۰ - ۴۹۵۰۰۰ - ۴۹۸۰۰۰ و  ۵۰۰۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: شکست دامنه قیمتی ۴۸۸۰۰۰ تا ۴۸۷۰۰۰  احتمال کاهش قیمت و در صورت عدم شکست ۴۹۲۰۰۰ کاهش به اهداف ۴۸۴۰۰۰ و ۴۸۰۰۰۰ وجود دارد.

سناریوهای برگشتی:

حالت اول: چنانچه با سناریو افزایشی همراه باشد در صورت رویت دامنه ۵۰۰۰۰۰ تا ۵۰۲۰۰۰ درصورت عدم شکست سقف قیمتی ۵۰۴۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۴۹۸۰۰۰ - ۴۹۵۰۰۰ و ۴۸۸۰۰۰ در مرحله اول وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه با سناریو کاهشی بتواند به دامنه قیمتی ۴۸۰۰۰۰ تا ۴۷۶۰۰۰ دست پیدا کند؛ عدم شکست ۴۷۳۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۴۸۴۰۰۰ - ۴۸۸۰۰۰ وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی

با توجه به تحلیل هفته اخیر با شکل گیری سناریو افزایشی توانست به دوهدف ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۲۰۵۰۰۰ دست پیدا کند و با توجه به کاهش قیمت دلار وآبشده طلا ریزش شارپی تا دامنه ۱۱۸۳۰۰۰ ایجاد شد و با سناریو برگشتی اشاره شده، توانست به اهداف خود تا دامنه ۱۱۹۵۰۰۰ افزایش پیدا کند و درحال حاضر در دامنه ۱۱۸۸۰۰۰ تا ۱۱۹۵۰۰۰ در حال نوسان است و دیده می شود که تثبیت قیمت زیر ۱۲۰۰۰۰۰ با شکست ۱۱۸۰۰۰۰ در میان مدت منجر به  کاهش بیشتر قیمت می شود.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری و شکست سطح کلیدی ۱۲۰۵۰۰۰ احتمال افزایش قیمت به دامنه ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۱۵۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: پایداری زیر سطح ۱۲۰۰۰۰۰ و عدم شکست سطح کلیدی ۱۲۰۰۰۰۰ احتمال کاهش قیمت همچنان وجود دارد و اهداف شامل ۱۱۸۸۰۰۰ - ۱۱۸۵۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ و ۱۱۸۰۰۰۰ در مرحله اول، و شکست ۱۱۸۰۰۰۰ اهدافی همچون ۱۱۷۸۰۰۰ - ۱۱۷۵۰۰۰ - ۱۱۷۰۰۰۰  را در سردارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه بعد از شکست ۱۲۰۵۰۰۰  در دامنه ۱۲۱۰۰۰۰ و ۱۲۱۵۰۰۰ قرار گیرد، عدم شکست سطح مقاومتی ۱۲۱۵۰۰۰ منجر به برگشت قیمت به دامنه ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ - ۱۱۹۵۰۰۰میشود.

حالت دوم: چنانچه با سناریو کاهشی همراه شود رویت حمایت های کلیدی ۱۱۷۵۰۰۰ و ۱۱۷۰۰۰۰ احتمال برگشت قیمت در صورت عدم شکست ۱۱۶۶۰۰۰ وجود دارد و اهداف شامل: ۱۱۸۰۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۵۰۰۰ و ۱۱۹۰۰۰۰می باشد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها