گزارش تصویری؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پایان قیمت‌گذاری دولتی نرخ سنگ‌آهن در کشور خبر داد و گفت: قیمت این فرآورده مهم معدنی واقعی می‌شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی طیب‌نیا صبح دیروز در حاشیه آئین رونمایی از تالار اختصاصی معاملات پسته در خصوص آخرین تلاشها برای حمایت از صنایع استراتژیک بورس گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به فاصله قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن با فروش داخلی، نرخ‌گذاری این ماده مهم معدنی در کشور اصلاح شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پایان قیمت‌گذاری دولتی نرخ سنگ‌آهن در کشور افزود: با توجه به مکانیزم مناسب بورس کالا در کشف قیمت محصولات بر اساس عرضه و تقاضا به‌دنبال تمرکز معاملات سنگ‌آهن در این بازار و شفاف شدن و واقعی شدن قیمتها هستیم.

گفتنی است، قیمت سنگ‌آهن و فرآورده‌های آن در حالی در جهان قیمت‌های ۹۰دلاری را پشت سر گذاشته که این ماده بااهمیت معدنی در کشور به‌دلیل قیمت‌گذاری دولتی به‌صورت یارانه‌ای و با قیمت ۴۰ دلار در هر تن به فولادسازان فروخته می‌شود.

این شرایط سبب شده تا تولیدکنندگان صنعت سنگ‌آهن در مذاکراتی فشرده با وزارت صنعت، معدن و تجارت پایان قیمت‌گذاری دولتی را دنبال کنند و در نهایت این مذاکرات تا به اینجای کار به کشف قیمت واقعی این محصول در بورس کالای ایران برای نزدیک شدن به قیمت‌های جهانی منتهی شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها