• ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر: 9246
طلای جهانی

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی بهای اونس طی هفته جاری.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی ۱۴ روز گذشته ۳ کندل پین بار روزانه در منطقه تقاضا و در محدوده ۱۲۱۶ تا ۱۲۲۴ شکل گرفته است که نشان از حمایت قوی خریداران دارد .

بسته شدن کندل هفتگی بالای ۱۲۲۹ در ابتدای ماه مارچ بسیار حائز اهمیت بوده است ، چرا که باعث شده خط روند صعودی شکسته نشود و  تمایلات صعودی کماکان برقرار باشد .

مادامی که نوسانات بالای ۱۲۱۶ الی ۱۲۲۴ تداوم داشته باشد و این محدوده با قدرت به سمت پایین شکسته نشده باشد می توان گفت که طلا در محدوده ارزان خود نوسان می کند و فرصت خوبی برای خرید است .

صعود بیشتر منوط به عبورو تثبیت از ۱۲۴۰ و سپس ۱۲۶۳ می باشد و چنانچه قادر به شکست ۱۲۶۳ نباشد مجدد به ۱۲۴۰ و سپس ۱۲۲۴ برمی  گردد .

می توان گفت تا روز چهارشنبه و سپس جمعه که آمار اشتغال بخش خصوصی و دولتی آمریکا اعلام می شود محدوده ارزشی اونس ، ۱۲۲۴ الی ۱۲۶۳ خواهد بود و کاهش یا افزایش بیشتر منوط به شکسته شدن یکی از دو سطح ۱۲۱۶ و ۱۲۶۳ خواهد بود .

سناریو های احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: دیده می شود که لایه تقاضایی فعلی در دامنه ۱۲۲۴ تا ۱۲۱۶ قرار دارد و عدم شکست این لایه و لمس آن شاهد رشد قیمت به اهداف ۱۲۴۰ - ۱۲۴۵ - ۱۲۵۰ - ۱۲۶۳ وجود دارد.

سناریو کاهشی: شکست لایه تقاضایی فعلی که در دامنه ۱۲۲۴ تا ۱۲۱۶ قرار دارد منجر به کاهش قیمت به دامنه ۱۲۰۲  - ۱۱۹۰ و دامنه ۱۱۸۵ وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: رویت دامنه منطقه عرضه ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۳ و عدم شکست ۱۲۶۵ احتمال برگشت قیمت به دامنه ۱۲۴۵ - ۱۲۴۰ - ۱۲۳۲ در مرحله اول وجود  دارد.

حالت دوم: رویت دامنه منطقه تقاضا ۱۲۲۴ تا ۱۲۱۶ و عدم شکست ۱۲۱۶ احتمال برگشت قیمت به دامنه ۱۲۴۰ - ۱۲۴۵ - ۱۲۵۰ و ۱۲۶۳ وجود دارد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها