کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر نسبت به روند قیمت جهانی طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی جدید حاکی است که گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در هفته آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش کوین گرادی رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز تاکید کرد: گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو از دوشنبه تاکنون به طور چشمگیری تغییر کرده است. احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از ۳۰ درصد در روز دوشنبه به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با افت ۲.۵ درصدی روبرو شده است. اظهارات برخی مقام های ارشد فدرال رزرو درباره لزوم افزایش نرخ بهره در نشست مارس تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته ۲۱ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۲ نفر معادل ۵۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند، ۷ نفر معادل ۳۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۲ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

در نظرسنجی از سرمایه گذاران بین المللی نیز ۹۸۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۵۶۶ نفر معادل ۵۸ درصد تاکید کردند قیمت طلا در این مدت افزایش خواهد یافت. ۲۶۴ نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۵۴ نفر معادل ۱۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

هفته گذشته نیز ۶۵ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۸ درصد سرمایه گذاران پیش بینی کردند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران کامرز بانک آلمان، قیمت طلا در آستانه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تمایل به کاهش بیشتر دارد. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست مارس تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران در بازارهای آسیایی نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا بار دیگر در بازار سرمایه گذاری کنند.

برخی تحلیلگران نیز پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده تا ۱۲۱۰ دلار کاهش خواهد یافت و اگر این سطح حمایتی شکسته شود احتمال افت قیمت تا ۱۱۹۰ دلار نیز وجود دارد.

گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی ضمن اشاره به نگرانی و نااطمینانی موجود در بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به بیش از ۱۲۴۰ دلار می رسد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها